شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا)–|| مدیرکل روابطعمومی وزرات نفت با تاکید بر اینکه یک کار قدرتمند و موثر بهتر از ۱۰۰ کار کم ارزش و ضعیف است، از روابطعمومیهای صنعت نفت خواست، انسانمحوری را جایگزین تاسیساتمحوری کرده و تصویر واقعی از زحمات و خدمات مهندسان و متخصصان کشور و دشواری های توسعه صنعت نفت ارائه دهند.
مهندس علی فروزنده با حضور در دومین نشست روابطعمومیهای گروه اویک که با حضور مدیرعامل و مدیران روابطعمومی شرکتهای تابعه و پروژههای این شرکت برگزار شد، مهندس شمس را مدیری توانمند با سوابق مدیریتی موفق و مهندس قوامی را از سرمایه های روابطعمومیهای صنعت نفت دانست و ضمن اظهار خرسندی از حضور در شرکت پرافتخار اویک، تاکید کرد: باور داریم که با نقش موثر و تولیدات ماندگار روابطعمومیها، میتوانیم نقش موثری در انعکاس تصویر واقعی خدمات صورت گرفته در این صنعت داشته باشیم.
وی در این نشست صمیمانه به ماهیت فعالیت در مناطق عملیاتی و دور افتاده اشاره کرد و گفت: به خاطر ساختار کاری صنعت نفت، فعالیتهای عملیاتی مردان پرتلاش این صنعت همواره از نگاه آحاد مردم دور بوده و همین امر منجر به پنهان ماندن پیچیدگیها و دشواریهای توسعه صنعت نفت نزد عموم و حتی در مواردی در میان تصمیمگیران شده است.
وی با بیان اینکه در صنعت نفت مشاغل و تخصصهای خاص و پیچیده و خطرناکی وجود دارد که معمولا نزد مردم ناشناخته است، مانند غواصی که در عمق خلیج فارس عملیات جوشکاری انجام میدهد، تصریح کرد: روابطعمومی میتواند با عبور از تاسیسات محوری، تلاشها و کوشش فعالان این عرصه که برای حفظ امنیت انرژی و اقتصادی کشور تلاش میکنند را به تصویر بکشد.
وی با اشاره به اینکه امروز بار اصلی اقتصاد کشور روی دوش صنعت نفت است، عنوان کرد: صنعت نفت کشور در پی خروج شرکتها و سرمایهگذاری خارجی از کشور، دشواریهای تحریم و عدم ارائه کالا و تجهیزات، همچنان پرافتخار به مسیر خود ادامه میدهد.
فروزنده تاکید کرد: وقتی موضوع «آب مجازی» برای محصولات کشاورزی یا سایر تولیدات صنعتی مطرح میشود، باید انرژی مجازی نیز تعریف شود که برای تولید هر محصولی چه میزان انرژی صرف شده است.
وی بهره گیری از ظرفیت صداوسیما، حمایت از تولیدات تصویری، تکنگاری، مستندسازی، روایت داستانی و دعوت از نویسندگان برای پرداختن به وجوه پنهان فعالیت در این صنعت را از جمله مهمترین اقدامات در این زمینه دانست.
روابطعمومی وظیفه هوشمند و هوشیار کردن سازمان را برعهده دارد
مدیرعامل گروه اویک نیز طی سخنانی حضور مهندس فروزنده را پر خیر و برکت دانست و گفت: شرکت اویک در نظر دارد عملکرد مناسبی در توسعه صنعت نفت کشور داشته باشد و لازمه این کار این است که بازخورد فعالیتهای صورت گرفته در میان ذی نفعان و کارفرمایان گرفته شود.
مهندس شمس با بیان اینکه روابطعمومی تأثیرگذار، وظیفه هوشمند و هوشیار کردن سازمان را برعهده دارد، گفت: روابط عمومی میتواند در سایه برقراری ارتباط دو سویه موجب تقویت ارتباطات درون و برون سازمانی شود.
وی با تاکید بر تقویت حاکمیت شرکتی در گروه اویک خواستار یکپارچگی روابطعمومیهای گروه در استراتژیها و خطمشیها شد و گفت: همه در یک قایق هستیم و باید در جهت منافع مشترک حرکت کنیم. اگر چنین اتفاقی بیافتد مصداق فرمایش «یدالله مع الجماعه» اتفاقات بزرگی رقم میخورد.
روابطعمومی شریک استراتژیک سازمان است
در بخشی از این نشست مدیر روابطعمومی اویک نیز روابطعمومی را شریک استراتژیک سازمان دانست و گفت: باید نگاه کلیشهای و رویدادمحور را فراموش کنیم و به سمت نگاه راهبردی و تحلیلی پیش رویم. اگر چنین اتفاقی بیافتد روابطعمومی میتواند در موفقیت سازمان سهیم شود.
مهندس قوامی در بخش دیگری از سخنانش «اطلاع رسانی پویا»، «همافزایی و بهرهگیری از ظرفیتهای گروه»، «ایجاد همافزایی» و «ارتقای تعاملات» را جمله مهمترین برنامههای روابطعمومی گروه اویک دانست.
در پایان این نشست سه ساعته، حاضران نقطه نظرات و دیدگاههای خود را مطرح کردند و در خصوص راهکارهای موثر فعالیتهای عملیاتی و اجرایی بحث و بررسی شد.
|
نظر بدهید