مدیران روابط عمومی‌ها فاصله مدیران با مردم را به حداقل برسانند

دبیر شورای اطلاع‌رسانی استان سمنان، با تاکید بر اینکه مدیران روابط عمومی‌ها باید فاصله مدیران با مردم را به حداقل برسانند، گفت: بزرگ‌ترین خاصیت این امر، ارتقای اعتماد عمومی به دستگاه مربوطه است.

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) دبیر شورای اطلاع‌رسانی استان سمنان، با تاکید بر اینکه مدیران روابط عمومی‌ها باید فاصله مدیران با مردم را به حداقل برسانند، گفت: بزرگ‌ترین خاصیت این امر، ارتقای اعتماد عمومی به دستگاه مربوطه است.
 
 به گزارش شارا به نقل از خبرگزاری شبستان، حمید خدایی راد در نشست شورای اطلاع‌رسانی استان سمنان با تاکید بر اینکه باید بیش‌ازپیش به بحث روابط عمومی در ادارات دولتی توجه کنیم چراکه روابط عمومی پیشانی یک‌نهاد محسوب می‌شودگفت: ر حوزه روابط عمومی‌ها امروز می‌بایست به تعریف یک جایگاه برسیم تا در کنار تعریف رسالت‌های روابط عمومی، بتوانیم برای این نهادها، رسالت پاسخگویی نیز قائل شویم.
 
 وی روابط عمومی را یکی از ارکان مهم دستگاه‌های اجرایی عنوان کردوافزود: ما باید بیش از پیش به بحث روابط عمومی در ادارات دولتی توجه کنیم.
 
 خدایی راد با اشاره به تعداد نیروهای روابط‌عمومی مشغول به کار در دستگاه‌های اجرایی استان سمنان افزود: هم اکنون ۵۹ درصد از مدیران روابط عمومی‌‌های دستگاه‌های اجرایی استان سمنان دارای مدرک کارشناسی، ۱۹.۶ درصد دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد، ۱۰.۵ درصد دارای مدرک دکتری و ۶.۸ درصد نیز دارای مدرک تحصیلی دیپلم هستند.
 
 دبیر شورای اطلاع‌رسانی استان سمنان،وضعیت تحصیلی روابط عمومی‌های در این استان را نسبت به سایر استان‌های کشور وضعیت نسبتاً خوبی دانست وادامه داد: یکی از نقاط ضعف اطلاع‌رسانی در استان این است که ۸۸ درصد مدیران روابط عمومی‌ استان دارای مدرک تحصیلی غیر مرتبط‌ هستند و این امر باید اصلاح شود.
 
 وی دیگر چالش اطلاع‌رسانی در استان را نداشتن چارت اداری روابط عمومی در بسیاری ادارات شهرستان‌های هشت‌گانه استان برشمردو گفت: در برخی ادارات شاهد هستیم که به دلیل نداشتن این پست، معمولاً نیروهای خدماتی و یا غیر مرتبط با این بخش به جلسات فرستاد می‌شوند.
 
 خدایی راد با بیان اینکه از مهم‌ترین مشکلات روابط عمومی‌ها بحث مالی است افزود: روابط عمومی‌ها در ادارات فاقد ردیف بودجه هستند و باید برای این مسئله چاره‌ای اندیشید.
 
 دبیر شورای اطلاع‌رسانی استان سمنان گفت: باید برای تامین نیروی انسانی و ارتقای کیفیت خدمات روابط عمومی‌های شاغل در استان سمنان بیش از گذشته تلاش کنیم.
 
 وی بر لزوم ارتباط بیشتر روابط عمومی با مردم در راستای افزایش رضایت ارباب رجوع تأکید داشت وافزود: ما باید با برطرف کردن مشکل فقدان نیروی انسانی، کیفیت خدمات خود را در راستای اطلاع‌رسانی افزایش بدهیم.
 
 خدایی راد با تبریک روز خبرنگار به فعالان عرصه رسانه اعم از مطبوعات و خبرگزاری‌ها و دیگر رسانه‌های فعال در این استان سمنان افزود: خبرنگاران می‌توانند همسو با روابط عمومی‌ها نقش موثری در راستای اطلاع‌رسانی خدمات انقلاب اسلامی و دولت ایفا کنند.
 
 دبیر شورای اطلاع‌رسانی استان سمنان گفت: خبرنگاران به عنوان اصحاب قلم و صاحبان خرد و اندیشه همواره زبان گویا و حقیقت‏‌جوی جامعه بوده‏‌اند و با چشمان تیزبین و نگاه واقع‏‌بین، مسئولیت مهم آگاه‏‌سازی و اطلاع‏‌رسانی و انعکاس اخبار و گزارش‏‌های مختلف را بر عهده دارند.