«محتوا پادشاهی میکند»! امروز دیگر جمله کلیشهای شده است. همه از تاکید و مزیتهای محتوا میگویند اما کمتر از چگونگی ایجاد و توسعه آن! مخصوصا زمانی که بیشتر محتوای ما ترجمه است تا تولید! حال به این فکر کنید که این محتوا همه محتوا نباشد! محتوایی باشد که به دنبال هدایت شماست.
این موضوع حتی بیشتر مربوط به زمانی است که شما با برندهای تجاری برای تولید محتوا سروکار دارید.. در حالی که برقراری ارتباط با پیام مشابه ممکن است موثر باشد، عموما محتوای محلی، ارتباط و تعامل بیشتری را به شما ارائه میدهد. در این زمینه، محلیسازی و نه فقط محتوا، حرف اول رامی زند.
زمانی که میخواهید در این مورد که محتوای شما باید جهانی، محلی و یا ترکیبی از هردو باشد، تصمیم گیری کنید؛ پنج نکته ای که کارولینا پیتوس بیان میکند را در نظر بگیرید:
۵- مخاطبان خود را بشناسید!
مخاطبان از افراد ساخته شدهاند، بنابراین هنگامی که در حال توسعه راهکارهای ارتباطی خود هستید، آنها را در نظربگیرید. هر آنچه که میتوانید درباره ارتباط بین این افراد و نام تجاری مشتری خود بیاموزید. این تحقیق باید به شما بینشی بدهد در خصوص اینکه آنها چه نوع محتوا و تعاملی را از شما انتظار دارند تا استراتژیهای خود را برآن اساس منطبق کنید. مخاطب مشتری یا کاربر نیست. مخاطب انسان است.
۴- محلیسازی در مقابل ترجمه
هنگام استفاده از محتوای جهانی در یک استراتژی محلی، اشتباه متداول این است که انتظارمی رود دقیقا آن محتوا مشابه عنوان اصلی باشد. این نوع از ترجمه تحت اللفظی فاقد سازگاری اجتماعی و فرهنگی است که ممکن است مطالب را در بازارهای محلی جالب تر و جذابتر سازد. از این رو، اهمیت بومی سازی محتوا – عطر و طعم محلی- به مخاطب توانایی ارتباط بهتر با آنچه گفته می شود را میدهد.
۳- بهترین از هر دو جهان
ترکیبی از محتوای جهانی و محلی میتواند در دسترسی به مخاطبان محلی موثرتر باشد حال آنکه درهمان زمان، ارتباط با استراتژی های جهانی برند مشتریان خود را حفظ میکنید. برای درک اینکه چه مقدار ازمطالبتان باید محلی و چه مقدار باید جهانی باشد، شما نیازدارید که به نیازهای مخاطبان خود و انتظاراتشان مراجعه کنید. در برخی از فرهنگها، تنها محتوای محلی موثر واقع می شود، در حالی که در فرهنگهای دیگر، نسخه محلی شده از مطالب جهانی خود، ممکن است خیلی آسان تر پذیرفته شده باشد.
۲- مطالب خود را آزمایش کنید!
افرادی را برای تست مطالب خود پیدا کنید. ممکن است تصور کنید که شما میدانید آنها چه میخواهند، اما ممکن است با نتایج بدست آمده شگفت زده شوید! آزمون را هر وقت که ممکن است و با هرفردی که در دسترس شماست اجرا نمایید. خود را به محل کار و شغلتان محدود نکنید، نظرات بیرون از مجموعه ممکن است باعث شود ذهن شما در مورد آنچه که به عنوان بهترین مطلب درهر موضوعی انتخاب می شود، تغییریابد.
۱- در هر صورت محلی باشد!
حتی اگر شما درگیر راهکارهای جهانی نیستید، به یاد داشته باشید که جهانی فکر کنید و محلی عمل کنید. خصوصیات مخاطبان خود را کشف کنید و یاد بگیرید که با آنها به زبان خودشان صحبت کنید. شرکت شما ممکن است به شکلی متفاوت توسط دیگرمخاطبان درداخل شهر، کشورتان و حتی در درون گروههای مشابه درک شود. این فرصت را با ایجاد یک رویکرد ارتباطی از بالا به پایین از دست ندهید.
منبع: رسانه های اجتماعی
نظر بدهید