محتوای خوب در کجا تولید می شود؟

مدیری که از زیرو بم کارهای حوزه مدیریت خود با اطلاع است و کارکنان زیر دست او سایه مدیریتی او را به نحوی موثر احساس می کنند می تواند با بهره گیری از توان مجموعه خود محتوای مناسبی تولید کند.

روابط عمومی ایرانی- شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)- مصطفی هاشمی مدیر روابط عمومی موسسه مالی و اعتباری صالحین:
 برای انجام هر کاری شرایطی لازم است که اگر همه آن شرایط و یا حداقلی از آن مهیا نباشد آن کار به خوبی انجام نخواهد شد. جدای از شرایط خاصی که ممکن است برای کارهای مختلف وجود داشته باشد، مدیریت و رهبری یکی از شرایط لازم برای کارهایی است که انتظار داریم به خوبی انجام شود و نتایج خوب و مثمرثمری داشته باشد. یک مدیر خوب چه شرایطی باید داشته باشد؟
 به این سئوال پاسخ های گوناگونی می توان داد ولی یک پاسخ این است که مدیر باید شرایط و ویژگی های رهبری و هدایت کار یا گروه را داشته باشد.
 بدون شک مدیران موفق در تولید محتواهای موثر و مفید، نقش زیادی دارند و متقابلا مدیرانی که برحوزه کاری خود مسلط نیستند ویا به قولی این کاره نیستند نمی توانند محتوا و محصول خوبی را به جامعه و مشتریان خود ارایه دهند.
 مدیران در تولید محتوای خوب موثرند و این تاثیرگذاری زمانی خود را نشان خواهد داد که آنها بتوانند نقش خود را در تولید محتوا به خوبی ایفا کنند. مدیری که از زیرو بم کارهای حوزه مدیریت خود با اطلاع است و کارکنان زیر دست او سایه مدیریتی او را به نحوی موثر ومثبت احساس می کنند می تواند با بهره گیری از توان مجموعه خود محتوای مناسبی تولید و ارایه کند.
 حالا اگر بخواهیم به بحث تولید محتوا در حوزه انتشارات بپردازیم باید به این نکته توجه داشته باشیم که مدیر و مجموعه ای می تواند محتوای خوب ومناسبی تولید و ارایه کند که خود به الفبای نشر آشنایی داشته باشد. شاید بتوان در بسیاری از موارد کارهایی را سفارش داد و نتیجه آن را به مشتری ارایه کرد ولی محتوا و محصول خوب را نمی توان به طور کلی به دیگران سفارش داد. مدیر یک مجموعه باید بتواند سیاست های کاری خود را به خوبی تبیین نماید و در عمل هم آنها را به اجرا درآورد تا محصول مدیریت و رهبری او به تولید یک مجصول خوب منتهی شود و اثر وجودی خود را در محصول نهایی خود ببیند.
 نتیجه اینکه در هر زمینه ای محتوای محصول یا کار ابتدا باید به عنوان جوهره وجودی در بطن و وجود مدیری که مسئولیت توسعه آن را دارد وجود داشته باشد تا حاصل و خروجی آن خود را در کار نشان دهد وگرنه کسی که خودش بهره ای از سواد و دانش در زمینه کار تخصصی خود را نداشته باشد نخواهد توانست محتوای خوبی تولید کند. محتوا ابتدا در ذهن و ایده یک مدیر تولید می شود و سپس با جوهره هنر و مدیریت توسعه می یابد و خود را در شکل یک محصول که می تواند یک کتاب، نوشته، کالا و یا هر چیز دیگری باشد نشان می دهد.