متا و مایکروسافت برای مقابله با تبلیغات سیاسی جعلی دست به کار شدند

طبق سیاست جدید متا، برچسب‌هایی که استفاده از هوش مصنوعی را تایید می‌کنند، هنگام کلیک بر روی تبلیغات روی صفحه نمایش کاربران ظاهر می‌شوند. این قانون از 1 ژانویه در سراسر جهان اعمال خواهد شد.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || متا، مالک فیس‌بوک و اینستاگرام، اعلام کرد که از تبلیغات سیاسی در حال اجرا بر روی پلتفرم‌های خود برای افشای اینکه آیا با استفاده از هوش مصنوعی ایجاد شده‌اند، ملزم خواهد شد.

طبق سیاست جدید متا، برچسب‌هایی که استفاده از هوش مصنوعی را تایید می‌کنند، هنگام کلیک بر روی تبلیغات روی صفحه نمایش کاربران ظاهر می‌شوند. این قانون از 1 ژانویه در سراسر جهان اعمال خواهد شد.

مایکروسافت نیز ابتکاراتی را برای کمک به رأی‌دهندگان در شناسایی تبلیغات سیاسی جعلی با استفاده از هوش مصنوعی اعلام کرد. این ابتکارات شامل یک ابزار برای کمپین‌ها برای وارد کردن واترمارک دیجیتال در تبلیغات آنها و یک برنامه آموزشی برای رأی‌دهندگان در مورد نحوه شناسایی تبلیغات جعلی است.

توسعه برنامه‌های جدید هوش مصنوعی، تولید سریع صدا، تصاویر و ویدیوی واقعی را آسان‌تر از همیشه کرده است.

این فناوری می‌تواند برای ایجاد ویدیوهای جعلی از یک نامزد یا تصاویر ترسناک از تقلب در انتخابات یا خشونت در محل رأی گیری استفاده شود. زمانی که این جعلی‌ها به الگوریتم‌های قدرتمند رسانه‌های اجتماعی متصل شوند، می‌توانند رأی‌دهندگان را در مقیاسی که هرگز دیده نشده است گمراه کرده و گیج کنند.

برچسب زدن تبلیغات سیاسی که از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند می‌تواند به رأی‌دهندگان کمک کند تا این تبلیغات را شناسایی کرده و از تأثیر آنها بر تصمیمات رأی‌گیری خود جلوگیری کنند.

این سیاست بر همه تبلیغات سیاسی که در فیس‌بوک و اینستاگرام منتشر می‌شوند، تأثیر می‌گذارد. این شامل تبلیغاتی است که توسط نامزدها، کمپین‌ها، سازمان‌های غیرانتفاعی و سایر گروه‌های سیاسی منتشر می‌شود.

 

انتهای پیام/