شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || در مقاله “ماشین روابطعمومی مخفی ایلان ماسک در X”، کایلی رابیسون از The Information گزارش میدهد که شرکت X ایلان ماسک، که اخیراً نام خود را به توییتر تغییر داده است، در حال انجام عملیات روابطعمومی مخفی است. این عملیات توسط جو بناروچ، مدیر سابق ارتباطات کسبوکار کوچک فیس بوک و تجارت تبلیغات بینالمللی که پس از آن به عنوان معاون ارتباطات در NBC فعالیت میکرد، رهبری میشود.
رابیسون توضیح میدهد که X از ارتباطات رسانهای سنتی استفاده نمیکند، بلکه از آنچه بناروچ “عملیات تجاری” مینامد، استفاده میکند. این شامل ایمیل زدن به خبرنگاران با اعلامیههای خبری تحریم شده است.
رابیسون این یافته را تعجبآور میداند، زیرا ماسک بارها به رسانههای سنتی حمله کرده است. او در سال 2020 کل بخش روابطعمومی تسلا را منحل کرد و یکی از اولین دستورات تجاری او پس از خرید توییتر در نوامبر گذشته، حذف بخش روابطعمومی بود.
رابیسون چند احتمال را برای توضیح این رفتار ارایه میدهد. او میگوید که ممکن است X به سادگی نیاز به محافظت از برند خود داشته باشد، یا ممکن است ماسک متوجه شده باشد که روابطعمومی میتواند برای موفقیت شرکت مفید باشد. همچنین ممکن است که ماسک و یاکارینو، مدیرعامل X، در مورد نحوه اداره شرکت اختلاف نظر داشته باشند.
در نهایت، رابیسون میگوید که این موضوع نشان میدهد که ماسک ممکن است در مورد انتقادات خود از رسانهها صادق نباشد. او مینویسد: “این نشان میدهد که او میداند که روابطعمومی میتواند مفید باشد، حتی اگر از آن متنفر باشد.”
در ادامه چند نکته کلیدی از مقاله رابیسون آورده شده است:
– X در حال انجام عملیات روابطعمومی مخفی است.
– این عملیات توسط جو بناروچ رهبری میشود.
– ماسک بارها به رسانههای سنتی حمله کرده است.
این مقاله یک نگاه جالب به روابطعمومی مخفی X است. همچنین نشان میدهد که حتی شرکتهایی که از رسانههای سنتی متنفر هستند، ممکن است همچنان به آنها وابسته باشند.
نویسنده: کایلی رابیسون
06 اکتبر 2023
منبع: Fortune
انتهای پیام/
نظر بدهید