شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || پس از پایان دشوار سال 2022 و چند ماه اول سال، آلفابت در سه ماهه دوم سال 2023، 74.6 میلیارد دلار درآمد داشت که از 69.7 میلیارد دلار در سال گذشته بیشتر بود – و سودآوری از 16 میلیارد دلار به 18.4 میلیارد دلار در همان بازه زمانی افزایش یافت.
اما شش ماه قبل از سه ماهه دوم بسیار کمتر با گوگل مهربان بود. سودآوری آن کاهش یافت، جستجوی اصلی و خدمات تبلیغاتی آن ثابت بود.
رشد یوتیوب در سه ماهه دوم در حد متوسط بود. تبلیغات یوتیوب تنها 300 میلیون دلار در سال افزایش یافت و در مجموع به 7.7 میلیارد دلار رسید.
با این حال، گوگل به وضوح در مورد آنچه فیلیپ شیندلر، مدیر ارشد بازرگانی از آن به عنوان «تثبیت بیشتر هزینههای تبلیغکننده» یاد میکند، نفس راحتی میکشد.
سرمایه گذاران از اینکه یوتیوب و تجارت تبلیغات جستجو به طور کلی به مسیر خود بازگشته اند، راضی به نظر می رسند و بنابراین توجه آنها، بدون تعجب، به فرصت های بالقوه برای هوش مصنوعی مولد.
یکی از سرمایه گذاران پرسید که چگونه درآمد تبلیغات گوگل توانسته به این سرعت بازگردد در حالی که بسیاری دیگر از ناشران، پخش کنندگان، شرکت های هلدینگ آژانس و شرکت های فناوری تبلیغات همچنان شاهد درآمد ثابت یا کاهش یافته هستند.
ساندار پیچای، مدیر عامل شرکت، پاسخ داد که بزرگترین محرک های رشد گوگل در سه ماهه دوم از خرده فروشی و افزایش تبلیغات برند در یوتیوب بود.
او گفت، اما در یک رکود اقتصادی، کسب و کارها بیش از همه به دنبال کارایی هستند.
سایر شرکت ها بر سودآوری متمرکز هستند – با توجه به شرایط بد اقتصادی یک امر ضروری است.
پیچای گفت: “هدف ما به حداکثر رساندن کارایی است و ما ابزارهای اثبات شده برای انجام آن را داریم.”
منبع: AdExchanger
انتهای پیام/
|
نظر بدهید