شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || سال گذشته همزمان با هفته دولت رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیسجمهور و اعضای هیئت دولت با ایشان ضمن تأکید بر «کارآمدسازی فعالیتهای رسانهای دولت» گفتند: برای هر اقدام مهم، یک پیوست تبلیغاتی روشن لازم است؛ مثلاً در قضیه حذف ارز ترجیحی که کار لازمی بود، باید بهصورت روشن، علت این کار و فواید و آثار آن برای مردم تبیین میشد.
این موضوع در کنار رویکردی که رسانه و شبکههای ارتباطی در سالهای اخیر اهمیت یافتهاند موجب شده تا لزوم تدوین و اجرایی ساختن پیوست رسانهای – ارتباطی را جدیتر جلوه نماید. بدون شک کارکردهای رسانه بهگونهای است که علاوه بر اطلاعرسانی، مخاطب را به اقناع رسانده و بخشی از ذائقه خبری و اطلاعاتی را تحت پوشش قرار میدهد. ازاینرو دستگاههای به ظرفیتهای رسانه و شبکههای اجتماعی واقفاند و بهرهگیری از این زوایای مختلف این ظرفیت میتواند در قالب پیوست رسانهای – ارتباطی انجام پذیرد تا اهداف موردنظر در این زمینه عملی شوند.
از جمله�” این اهداف میتواند مواردی را برشمرد که همواره از اولویتهای اصلی مدیران سازمانها و دستگاهها بوده است. برجستهسازی اقدامات صورتگرفته، تولید محتوای مثبت جهت اطلاعرسانی فعالیتها، ایجاد حساسیت برای اجرای مسئولیت اجتماعی، جلبتوجه جامعه و سایر دستگاهها نسبت به خود، ترویج دانش رسانهای ارتباطی در بین کارکنان مجموعه، آشنایی عموم با اهداف و برنامهها، آشنایی مخاطبین با دستاوردها، هماهنگی و همافزایی بین دستگاههای با حوزه مشترک و… مواردی هستند که میتوانند در زمره این اهداف به شمار آیند.
در مرحله�” تدوین و اجرای پیوست رسانهای – ارتباطی نیز گامهای مختلفی وجود دارد که انجام آنها بهمرور در بطن دستگاه مجری نهادینه میشود. تعریف مأموریتها و چشمانداز مبتنی بر اهداف سازمانی، شناسایی و ارتباطگیری با رسانهها و خبرنگاران حوزه متبوع، برگزاری نشستهای خبری باهدف ارائه اطلاعات و مطالب، تولید و توزیع اخبار با ایجاد یک برنامه زمانی، نظارت مستمر بر روند تولید و انتشار اخبار و مطالب، جمعبندی بازخوردها و برطرف نمودن نقاط ضعف از جمله این محورها هستند که در تدوین پیوست رسانهای – ارتباطی میتواند مدنظر قرار گیرد.
با تمام آن چه گفته شد اهمیت تدوین و اجرای پیوست رسانهای – ارتباطی طی سالهای اخیر موردتوجه برخی دستگاهها قرار گرفته و فراگیرشدن این موضوع ضمن ارتقای توانمندی سازمان در حوزه رسانهها و ارتباطات، اثرگذاری مطلوبی بر بهرهوری و کارآمدی یک سازمان داشته باشد. ازاینرو لزوم اجرای پیوست رسانهای – ارتباطی از مهمترین موضوعات این روزهاست که میبایست با نگاه جدی مدیران سازمانی مورد بررسی و اقدام قرار گیرد.
انتهای پیام/
با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:
|
نظر بدهید