فنون روابط عمومی/ ارتباط‌ با رسانه‌ها

در یک‌ روابط عمومی کارآمد، افزون‌ بر اینکه‌ از نظر ساختاری‌، بخش‌مستقلی‌ موضوع‌ ارتباط با رسانه‌ها را دنبال‌ می‌کند، احترام‌ به‌ حرمت‌ حرفه‌ای کارگزاران‌ رسانه‌ها به‌عنوان‌ یک‌ اصل‌ مدنظر بوده‌ و ارتباط با رسانه‌ها بر اساس‌ اعتقاد به‌ نیاز متقابل‌ روابط عمومی‌ها ورسانه‌ها به‌ همدیگر شکل‌ می‌گیرد.

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)امروزه‌ روابط عمومی‌ نمی‌تواند بدون‌ استفاده‌ اصولی‌ از رسانه‌ها از جمله‌ رادیو، تلویزیون‌، مطبوعات و اینترنت‌، وظایف‌ اصلی‌ خود را انجام‌ دهد; چراکه‌ نفوذ در افکار عمومی‌ و هدایت‌ آن‌ بدون‌ کاربرد رسانه‌ها تقریبا محال‌ جلوه‌ می‌کند.

 

 در یک‌ روابط عمومی کارآمد، افزون‌ بر اینکه‌ از نظر ساختاری‌، بخش‌مستقلی‌ موضوع‌ ارتباط با رسانه‌ها را دنبال‌ می‌کند، احترام‌ به‌ حرمت‌ حرفه‌ای کارگزاران‌ رسانه‌ها به‌عنوان‌ یک‌ اصل‌ مدنظر بوده‌ و ارتباط با رسانه‌ها بر اساس‌ اعتقاد به‌ نیاز متقابل‌ روابط عمومی‌ها ورسانه‌ها به‌ همدیگر شکل‌ می‌گیرد.