فرماندار شمیرانات: پاسخگویی شفاف به مردم، وظیفه اصلی روابط عمومی است

فرماندار شمیرانات تاکید کرد: روابط‌عمومی سازمان‌ها و ادارات بایستی با پاسخگویی شفاف و صریح در قبال مردم که وظیفه اصلی این واحد تلقی می‌شود، منجر به افزایش اعتماد عمومی مردم به حاکمیت است.

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)|| فرماندار شمیرانات تاکید کرد: روابط‌عمومی سازمان‌ها و ادارات بایستی با پاسخگویی شفاف و صریح در قبال مردم که وظیفه اصلی این واحد تلقی می‌شود، منجر به افزایش اعتماد عمومی مردم به حاکمیت است.


به گزارش شارا به نقل از روابط عمومی فرمانداری شمیرانات، سید مهدی ساداتی روز چهارشنبه در نخستین نشست شورای هماهنگی روابط عمومی‌های شهرستان بیان داشت: روابط عمومی مغز متفکر، گوش شنوا، چشم بینا، زبان گویا، دست اجرا، قلب پویا و موتور حرکت و شخصیت یک سازمان است.


وی تصریح کرد: خبرنگاران نیز مشاوری امین برای مسئولان شهرستان هستند و قطعاً از ظرفیت آنها برای اطلاع رسانی دقیق، شفاف و به موقع استفاده خواهیم کرد.


این مقام مسئول افزود: روابط عمومی موفق، توجیه‌گر و تبیین گر نیست، بلکه تحلیل‌گری است؛ پاسخگویی به شبهات و ابهامات نهادهای اداری، روشن‌گری و تبیین سیاست‌‌های اداری و ایجاد فضای همدلی که نیاز جامعه امروز جامعه بر عهده روابط عمومی‌ها است.


فرماندار شمیرانات ضمن بیان اینکه شهرداری منطقه یک میشانی عمران و آبادانی پایتخت است، خاطرنشان کرد: نگاه جهادی شهرداری منطقه یک در ایام کرونا می‌تواند الگوی موفقی برای کشور باشد.

روابط عمومی‌ها، بر اطلاعات سازمان متبوع مسلط باشند
شهردار منطقه یک شهرداری تهران اظهار داشت: مدیران روابط عمومی باید بر اطلاعات، اقدامات، دستاوردها و عملکرد تمام واحدهای سازمان و اداره متبوع خود مسلط باشند تا بتوانند در وظیفه خود که انعکاس و پاسخگویی شفافاست موفق عمل کنند.
سید حمید موسوی افزود: اعتقاد ما این است شفافیت سازمان بایدد مانند اتاق شیشه‌ای باشد؛ ما هیچ موضوع مخفیانه‌ای از مردم نداشته و نخواهیم داشت.


وی تاکید کرد: تخصص، تعهد، تفکر و صداقت از صفات ضروری فعالان روابط عمومی است؛ همچنین باید افرادی در این واحد خدمت کنند که با انگیره و جهادی پای کار باشند.