عینیت بخشی به اشتراکات جهانی نهاد روابط عمومی و الگوهای اسلامی

عینیت بخشی به اشتراکاتی نظیر گسترش فضای تفاهم، مهر و محبت، عدالت و نیکوسازی روابط میان انسان ها و مفاهیم متعالی که در زمره بخشی از اهداف ظهور دین گرامی اسلام است.

شارا، رضا بسحاق مدیرکل دفتر هیات مدیره، مدیرعامل و روابط عمومی سازمان بیمه سلامت ایران- روابط عمومی پدیدآورنده دنیایی سرشار از تفاهم، درک و احترام متقابل و تسهیل گر ارتباطات درون و بیرون سازمان است که برای نایل آمدن به اهداف و فلسفه وجودی خود از تکینک ها و فنونی که مجهز به آن است بهره می جوید. در نگاه اول، روابط عمومی زاییده ضرورت ها و اقتضائات نیاز بشر در چند دهه گذشته است که با تغییر و تحولات اجتماعی بشری و ظهور سازمان و نهادهایی که مخاطب اصلی آن ها مردمان جوامع هستند پای به عرصه وجود نهاد. نیاز سازمان ها به اعتبار و اعتمادآفرینی در لایه های مختلف جامعه و آشنایی با نقاط قوت و ضعف در کنار ضرورت هایی نظیر حفظ و تقویت هویت مشترک سازمانی در میان کارکنان و مسایلی از این قبیل منجر به آن شد تا پذیرش نهادی به عنوان متولی ارتباطات بر پیشانی هر سازمانی به فرجام رسد. نایل آمدن به اهداف و انجام موفقیت آمیز ماموریت های هر روابط عمومی در پیوند با عواملی مهم نظیر وجود نیروی انسانی متخصص، حمایت های مدیران راس هرم، تلاش و دلسوزی کارکنان، نوآوری ها و خلاقیت های بکار گرفته شده است. نوآوری هایی که با توجه به فرهنگ دینی و اسلامی و آموزه های برآمده از آن و تمسک به ایمان انقلابی در فضای عملی کشور بارها از سوی مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته است.

در نگاه ایشان، نوآوری علمی، همان اجتهاد اسلامی است که در تاریخ اسلام مایه افتخار و مباهات تفکر شیعی است. علاوه بر اتکای به علم و دانش نوین و دارایی از تخصص های آکادمیک نیازمند پرورش انسان هایی متعالی و با اخلاق اسلامی است که بتوانند آموزه ها و تعالیم آسمانی و انسان ساز دین مبین اسلام را جانمایه فعالیت های خود قرار دهند. عینیت بخشی به اشتراکاتی نظیر گسترش فضای تفاهم، مهر و محبت، عدالت و نیکوسازی روابط میان انسان ها و مفاهیم متعالی که در زمره بخشی از اهداف ظهور دین گرامی اسلام است با کارکردها و وظایف روابط عمومی ها در عصر حاضر، ضرورت تام دارد؛ تا به مدد رهیافت ها و الگوهای بی شماری که در آیین کامل ترین دین الهی وجود دارد و با بهره گیری از فنون و ابزارهای در اختیار روابط عمومی ها، به آفرینش و معرفی الگوی نوآورانه و نوین روابط عمومی های اسلامی پرداخت. اتفاقی مبارک که با حرکت یکپارچه و منسجم کارگزاران مسلمان روابط عمومی جهان دور از دسترس نخواهد بود.