ضرورت تولید محتوای دیجیتال در ایران

از آنجا که نحوه نگارش محتوا برای مخاطبان هر رسانه دیجیتال، اقتضائات خاص خود را دارد، برای تولید چنین محتواهایی نیاز به به‌کارگیری کارشناسان و متخصصان تولید محتوا و مدیریت شبکه‌های اجتماعی است.

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)|| از آنجا که نحوه نگارش محتوا برای مخاطبان هر رسانه دیجیتال، اقتضائات خاص خود را دارد، برای تولید چنین محتواهایی نیاز به به‌کارگیری کارشناسان و متخصصان تولید محتوا و مدیریت شبکه‌های اجتماعی است.

 

بر اساس داده‌های پلت‌فرم‌های بازار استخدامی کشور، متوسط درآمد ماهانه متخصصان تولید محتوا و مدیران شبکه‌های اجتماعی، مبلغی حدود ۶ میلیون تومان است.

 

دسته دیگر متخصصان حوزه تولید محتوای دیجیتال، سئوکاران هستند که وظیفه بهینه‌سازی محتوای کسب و کار برای موتورهای جست‌وجو (گوگل) را به عهده دارند.

 

 این متخصصان با استفاده از دانش و شناختی که از الگوهای امتیازدهی گوگل به هر محتوا دارند، سعی می‌کنند داده‌های تولیدی متخصصان تولید محتوا را بازنویسی کنند تا آن محتواها به صفحات و لینک‌های ابتدایی در نتایج جست‌وجوی کاربران راه پیدا کنند.

 

به‌طور میانگین کارشناسان سئو که در شرکت‌ها مشغول به کارند، ماهانه درآمدی حدود ۷ میلیون تومان کسب می‌کنند.

 

منبع: https://donya-e-eqtesad.com