شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)– معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز با اشاره به اینکه انتخابات پرشور ۲۹ اردیبشهت نشانه اقتدار مردم در نظام جمهوری اسلامی ایران بود، گفت: اطلاع رسانی از عملکرد دولت در طراز اقدامات صورت گرفته نبوده و بستر آمارسازی های کذب بواسطه این ضعف بزرگ فراهم شد، مدیران باید پاسخگوی افکار عمومی باشند و در این رابطه مسئولان روابط عمومی وظیفه خطیری به عهده دارند.
به گزارش شارا به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری البرز، فتح الله حقیقی در نشستی با مسئولان روابط عمومی های دستگاه های اجرایی و خدمات رسان استان البرز که بعد از ظهر سه شنبه برگزار شد با بیان اینکه انتقاد جدی به عملکرد برخی از دستگاه ها در خصوص انعکاس اقدامات صورت گرفته وجود دارد افزود: مسئولان روابط عمومی های استان باید اطلاع رسانی شفاف و دقیق را جایگزین محافظه کاری های بی مورد کنند.
وی با اشاره به برگزاری انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه امسال ادامه داد: در نظام جمهوری اسلامی ایران تقریبا هر یک سال و ۳ ماه یک بار توفیق برگزاری یک انتخابات وجود دارد که این امر در بسیاری از کشورهای مدعی دموکراسی این چنین نبوده است.
حقیقی گفت: شکوه و عظمت این انتخابات در تمامی افکار و اندیشه های دنیا تجلی داشت و حتی دشمنان نظام نیز نتوانستند این رویداد بزرگ را کتمان کنند چراکه مردم ایران اسلامی از این طریق نشان دادند که دارای انسجام ملی، وحدت و اتحاد برای حفظ منافع ملی هستند.
وی برگزاری انتخابات باشکوه را نشانه اقتدار سیاسی یک جامعه دانست و افزود: مردم با شور و شعور در این انتخابات شرکت کرده و برگ زرینی بر دفتر تاریخ جمهوری اسلامی ایران ثبت کردند تا بار دیگر درایت، تدبیر و شجاعت برگزیده شود.
معاون استاندار با اشاره به اینکه اطلاع رسانی در خصوص عملکرد دولت در طراز خدمات ارائه شده نبود اضافه کرد: از تمامی مدیران انتظار می رفت که با اطلاع رسانی شفاف از عملکرد دستگاه خود از طریق روابط عمومی و رسانه ها نسبت به تنویر افکار عمومی اقدام کنند ولی چنین امری به نحو مطلوب محقق نشده است.
وی گفت: ضعف در انعکاس صحیح اخبار بستر را برای آمار سازی های کذب جهت زیر سوال بردن نظام جمهوری اسلامی فراهم می کند از این رو وظیفه روابط عمومی و همراهی و هم افزایی مدیران بیش از پیش سنگین تر بود.
حقیقی با تاکید بر اینکه انتقاد مردم به ضعف در اطلاع رسانی عملکرد شایسته دولت را می پذیریم، افزود: با انعکاس درست اقدامات دولت مردم از طرفی امیدوار شده و از سوی دیگر نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را برای پیشبرد امور مطرح کرده و یاری رسان دستگاه های اجرایی برای رشد و توسعه همه جانبه کشور خواهند بود.
وی تکریم ارباب رجوع را یک اصل مهم دانست و خاطرنشان کرد: رفتارهای سلیقه ای با مردم از سوی مدیران قابل قبول نیست از این رو مسئولان باید پاسخگوی درخواست های مردم باشند و در این رابطه مسئولان روابط عمومی نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند.
معاون استاندار گفت: مدیران نظام جمهوری اسلامی باید انتقاد پذیر باشند ولی نقد باید منصفانه و منطقی مطرح شود و پیشنهاد سازنده ارائه شود، مدیری که پذیرای چنین امری نباشد جوهره مدیریت در نظام را ندارد بنابراین مسئولان روابط عمومی ها باید انتقادات و پیشنهادات مردم را به مدیران انتقال دهند.
|
نظر بدهید