ضرر و زیان بیزنس های کوچک به دلیل تغییر موتور جستجوی گوگل

زمانی نه چندان دور، جستجو در گوگل بسیار ساده بود. کاربران سوال یا کلمه کلیدی را تایپ می کردند و لینک های مختلف مرتبط با موضوع روی صفحه مانیتور ظاهر می شد. به مرور، سیستم الگوریتم و ارتباط بین عبارت جستجو شده و لینک های پیشنهادی بهتر شد.

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)|| زمانی نه چندان دور، جستجو در گوگل بسیار ساده بود. کاربران سوال یا کلمه کلیدی را تایپ می کردند و لینک های مختلف مرتبط با موضوع روی صفحه مانیتور ظاهر می شد. به مرور، سیستم الگوریتم و ارتباط بین عبارت جستجو شده و لینک های پیشنهادی بهتر شد.

 

به گزارش شارا به نقل از iranjavan، به این ترتیب تعداد کاربران موتور جستجوی گوگل افزایش یافت و صاحبان وب سایت هم به ترافیک مطلوب دست یافتند. در این میان گوگل هم از محل آگهی های تبلیغاتی درآمد کسب کرد. اما امروزه موتور جستجوی گوگل پیچیده تر شده است. در کنار چند لینک تبلیغاتی در بالای صفحه و 10 وب سایت مربوطه پس از آن، Google Images، Google maps، YouTube، Google News، Google Travel، وضع هوا، اخبار ورزشی، رسانه های اجتماعی و بخش پرسش و پاسخ نیز روز صفحه ظاهر می شود. این تغییر و تحول دو برنده عمده داشت.

 

جستجوگران وب سایت و Alphabet (شرکت مالک گوگل). جستجوگران هم اکنون با موبایل هایشان سریع تر به نتیجه مطلوب می رسند و مجبور نیستند برای به دست آوردن اطلاعات روی وب سایت های مختلف کلیک کنند. در مقابل، صاحبان وب سایت با ضرر و زیان قابل توجه روبرو شده اند. با این حساب یک بیزنس کوچک چگونه باید دیده شود و جلب توجه کند؟ آیا نیل به این هدف بدون خرید آگهی از گوگل ممکن است؟ خیر! 


شرکت مشاوره ای Paul Teitelman (مستقر در تورنتو) راهکار این مشکل را تغییر ساختار یا وب سایت بیزنس ها می باشد. یکی از بهترین بخش ها برای ظاهر شدن نام بیزنس های کوچک، بخش Google Business listings است. شرکت ها می توانند نام، محل و عکس های داخلی و نمای بیزنس، ساعت کار و اطلاعات دیگر را به صورت رایگان لیست کنند. 


اگر صاحب بیزنس شخصی و کوچک هستید، در نظر داشته باشید که گوگل دائما در حال تغییر و تحول است. بنابراین بایستی بتوانید خود را با این تغییرات همگام کنید.