
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)– سازمانها و شرکتهای تجاری اروپا و ایالات متحده سالانه بیش از 2100 جایزه برای کارزارهای روابطعمومی اهدا می کنند. درآمد تخمینزده شده از شهریه ورودی تنها 6/1 میلیون دلار است.
تنها بیش از 20 سازمان وجود دارد که جوایز ملی و بینالمللی روابطعمومی اهداء میکند که به برنامهها، رشتهها و انواع مختلفی تقسیم میشوند. این کسبوکار میلیونها دلار درآمد را نصیب سازمانها میکند، زیرا شهریه ورودی معمولا در حدود 300 دلار است و غیرمعمول نیست که از هر داوطلب برای هر مراسم اهداء جایزه 1000 دلار دریافت کنند. اما از دیدگاه برندگان جوایز، صرف چنین هزینهای ارزش دارد زیرا به آنها فرصت میدهد تا مشتریان بالقوه را تحت تأثیر قرار دهند.
بنابراین، جای تعجب نیست که صنعت روابطعمومی خود، جایزه را به یک محصول انبوه تبدیل کرده است. تنها جوایز ارتباطگران به 550 گروه تقسیم میشود که برخی از آنها بسیار تخصصی هستند. برای مثال، جایزه عطارد به 342 گروه تقسیم میشود، با هزینه ورودی 240 تا 310 دلار برای هر شرکتکننده در هر گروه. با فرض وجود حداقل سه رقیب برای هر جایزه، هزینه ورودی باید 250 هزار دلار شود.
منبع: آرشیوی: پورتال پیآر نیوز آنلاین
|
نظر بدهید