شارا، احمد آخوندی- “شگردهای تبلیغات انتخاباتی” عنوان کتابی است از احمد قلیشلی متولد 1353، دانش آموختهی دانشگاه صدا و سیما. کتاب او نیز در زمرهی معدود کتابهای تبلیغات انتخاباتی است که نویسنده آن را تدوین کرده است.
“شگردهای تبلیغات انتخاباتی” حاوی شش فصل است و راهنمای فوقالعاده مؤثری است برای کاندیداهای ریاست جمهوری، نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی و شورای شهر
نگاه تیز بین قلیشلی از آنرو ستودنی است که در کتابی کم حجم در 200 صفحه، به اصلیترین موضوعات تبلیغات انتخاباتی پرداخته است. این در حالی است که تعداد محدودی کتاب در حوزهی بازاریابی سیاسی و تبلیغات سیاسی در ایران است که عمدتاً ترجمهای است.
قلیشلی بدون حاشیهپردازی این کتاب را در 6 فصل تدوین کرده که شاهبیت کار او در فصل ششم است.با عنوان «برنامهی تبلیغاتی»
برنامهی تبلیغاتی
برنامهی تبلیغاتی یا کمپین، برنامه جامع و هدفمند میتواند کاندیدایی را به پیروزی برساند. درست به عکس در صورت نبودن برنامهی تبلیغاتی، کاندیدایی با صلاحیتها و توانمندیهای برتر، مبارزهی انتخاباتی را به نفع رقیب واگذار خواهد کرد.
برنامهی تبلیغاتی، مجموعهای است از مراحل دقیق و حساب شده که به روشهای علمی و حرفهای تدوین میشود.
چگونه یک برنامهی تبلیغات انتخاباتی ارائه کنیم
قلیشلی، نویسنده کتاب در قالب 8 گام، برنامهی تبلیغاتی یک کاندیدا را در فصل ششم آورده است. کاندیدای ریاست جمهوری، کاندیدای نمایندگی مجلس، کاندیدای شورای شهر میتواند این گامها را یکی پس از دیگری بردارد تا به موفقیت و پیروزی دست یابد.
ویژگی های کتاب شگردهای تبلیغات انتخاباتی
1. امتیازهای دیگری میتوان برای کتاب شگردهای تبلیغات انتخاباتی برشمرد. از جمله آنکه نثر داستانی در آغاز هر فصل، تصویری روشن از فعالیت یا شگردهای تبلیغات انتخاباتی را معرفی میکند.
2. واژگان سلیس، بدون به کار بردن واژگان فنی و پیچیده، بومی بودن متن و پرهیز از واژگان خارجی، عملاً خوانندهی کتاب، هواداران تبلیغاتی بویژه کاندیداها را به سرعت به مقصود اصلی میرساند که به کارگیری شگردهای تبلیغات انتخابات است.
3. بهرهمندی از قوانین تبلیغات انتخاباتی. صفحات 59 و61 کتاب، به اصلیترین قوانین تبلیغات انتخاباتی جمهوری اسلامی ایران پرداخته است. متأسفانه ستادهای تبلیغاتی در هیجان، فعالیتهایی را انجام میدهند که به اعتبار و آبروی کاندیداها لطمههای فراوان میزند.
درج این قوانین، کمک فوقالعاده مؤثری است تا کاندیداها با درایت، ستادهای تبلیغاتی را نسبت به موضوع قانون تبلیغات انتخاباتی هوشیار سازند.
گفتگوی مفصل ما را با احمد قلیشلی، نویسندهی کتاب شگردهای تبلیغات انتخاباتی فردا در همین سایت بخوانید.
کاندیداهای ریاست جمهوری، هواداران و ستادهای انتخاباتی کاندیداها میتوانند این کتاب را از فروشگاه انتشارات بازاریابی به قیمت 5200 تومان خریداری کنند.
شمارهتلفن تماس: 51و66408271 / www.marketingshop. ir
|
نظر بدهید