شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، ریچارد برونول- چهره مری بارا، مدیر عامل جنرال موتورز قبل از کمیته کنگره روز سه شنبه که در آن به رسوایی هایی در خصوص نقض پروتوکل های ایمنی خودروها پرداخته شده بود به شدت تخریب شد. دست کم 13 کشته به دلیل اختلال در عملکرد سوئیچ موتور در برخی از وسائل نقلیه ثبت شده است، و به نظر می رسد که جنرال موتورز در عین آگاهی نسبت به این موضوع در سال های اخیر، این نقص مرگبار را در خودروهای خویش کتمان کرده است.
از زمانی که بارا در ماه ژانویه این مسئولیت را بر عهده گرفته، شرکت یکسره در حالت بحران بوده است. او واکنش مصرف کنندگان، عصبانیت ذینفعان را دیده است و اکنون در مقابل فشار مقامات دولتی قرار گرفته است. او باید چه کار کند که همه چیز درست شود؟
در این نوشتار به برخی گام های کلیدی اشاره می شود که هر مدیری باید به منظور کاهش آسیب های بحران، جلوگیری از خراب شدن چهره برند، ترمیم چهره برند و برقراری ارتباط برای بازگرداندن چهره برند انجام دهد.
• نمایش همدلی واقعی برای آنها که آسیب دیده اند. بارا یک وکیل به نام کنت فینبرگ را استخدام کرد که در پرداخت به قربانیان 11 سپتامبر و نشت نفت کش بی پی 2010، کمک کرده بود. وی از وکیل خواست که گزینه های جبران برای قربانیان حوادث جنرال موتورز را معرفی کند.
• عمل عقلانی، نه احساسی. احساسات می توانند به آسانی غلبه کنند، به ویژه در یک اتاق پر از قانونگذار و دوربین های تلویزیونی، اما بارا خونسرد ماند و حتی زمانی که بارها توسط اعضای کمیته پخته شده بود، همچنان بر مواضع عقلانی خویش مستحکم ایستاد.
• یافتن تمام حقایق. بارا در یک نقطه ضعف قرار دارد زیرا او تهیه پاسخ های مدلل برای اتفاقاتی که در نزدیک به یک دهه در جنرال موتورز اتفاق افتاده است بسیار دشوار می باشد. به هر حال، یکی از اولین اقدامات وی به عنوان مدیرعامل این بود که یک سری مصاحبه های کامل با تمام عوامل اجرایی شرکت انجام دهد و این کاری است که وی در حال انجام آن است.
• گرفتن سر نخ داستان. در یک ویدئوی داخلی از کارکنان جنرال موتورز در اواسط ماه مارس، بارا توضیح داد که شرکت در حال رفع مشکل است. این ویدئو به بارا این شانس را داد که مرهمی بر چهره شرکت جنرال موتورز گذاشته و اندکی وقت خریداری کند. چراکه جنرال موتورز احتمالا بدون آن وضع به مراتب بدتری را تجربه می کرد. اما این اقدام بارا درس هایی را در خصوص اینکه مدیر چه اقداماتی برای ترمیم چهره اشت در شرایط بحران می تواند انجام دهد به او داد.
می توانید مقالات ریچارد برونول را در توییتر پیگیری کنید: @RickBrownell
منبع: http://www.prnewsonline.com/water-cooler/2014/04/02/4-ways-for-ceos-to-minimize-damage-in-a-crisis/?hq_e=el&hq_m=2860183&hq_l=14&hq_v=472ca672b1
|
نظر بدهید