سومین نشست هماهنگی های مدیران روابط‌عمومی‌‌‌ شرکت ملی پالایش و پخش برگزار شد

  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)|| سومین نشست هم‌اندیشی روابط‌عمومی‌‌‌ های شرکت ملی پالایش و پخش با حضور مجید شهیدی رییس روابط‌عمومی‌‌‌ شرکت ملی پالایش و پخش و رؤسای روابط‌عمومی‌‌‌ شرکت های تابعه برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی‌‌‌ در نشست هماهنگی های مدیران روابط‌عمومی‌‌‌ شرکت ملی پالایش و پخش که صبح روز چهارشنبه مورخ ۲۵/۳/۱۴۰۱ با هدف آشنایی با پروژه های جدید صنعت پالایش و پخش و ایجاد هم افزایی دانش فنی به میزبانی شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند برگزار شد ،آخرین تحولات و برنامه های حوزه روابط‌عمومی‌‌‌ صنعت نفت بررسی و پیرامون برنامه های آتی تبادل نظر صورت گرفت.

در ابتدای این نشست مهندس رجبی مدیرعامل پالایشگاه ضمن خوشامدگویی و خیرمقدم به میهمانان حاضر با تشریح جایگاه مهم روابط‌عمومی‌‌‌ ها در تعاملات اقتصادی گفت: «تلاشهای انجام شده در حوزه روابط‌عمومی‌‌‌ بسیار مهم و باارزش است و این مهم زمانی نمود بیشتری پیدا می کند که در بطن کار قرار بگیریم . ارزش کار روابط‌عمومی اگر مهمتر از کارهای عملیاتی نباشد کمتر هم نیست .»

وی ضمن ارائه گزارشی از فرآیند اقدامات انجام شده در پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند ، بیان داشت: «این مرکز صنعتی که در سال ۱۳۷۲ با ظرفیت ۱۵۰ هزار بشکه در روز راه اندازی شد با تلاشهای مستمر مدیران و کارکنان سخت کوش شرکت تا ۱۷۵ هزار بشکه افزایش یافت و هم اکنون با ظرفیت ۲۵۰ هزار بشکه ، در فرایندی بسیار مطلوب به لحاظ تولیدات و نحوه عملکرد، جایگاه والایی را در بین دیگر پالایشگاه ها دارد که این مهم از افتخارات جمهوری اسلامی محسوب می شود . »مهندس رجبی با اشاره به تولیدات متنوع و ذی قیمت پالایشگاه افزود: «تا سال ۱۳۸۸ تنها فاز یک پالایشگاه مورد بهره برداری قرار گرفته بود؛ اما پس از راه اندازی فاز ۲، این مجموعه به یک پتروپالایشگاه تبدیل شده است و علاوه بر محصولات اصلی بیش از ۱۰ محصول استراتژیک همچون پروپیلن و ATR (سوخت کشتی رانی)که محصولات انحصاری این شرکت است را تولید می نماید.»

وی در ادامه بر نقش با اهمیت روابط‌عمومی‌‌‌ در انعکاس موفقیت های به دست آمده تأکید و اظهار داشت : «پیشرفت های خوبی در صنعت پالایش اتفاق افتاده و توانمندی ها به اوج رسیده است ؛ پس مردم باید در جریان اتفاقات و دستاوردهای کسب شده قرار بگیرند که این مهم به عهده روابط‌عمومی‌‌‌ ها می باشد .»

 

ایشان در خاتمه بیانات خود، اقدامات پالایشگاه در حوزه محیط زیست را حائز اهیمت دانست و گفت: «در رابطه با محیط زیست و مدیریت انرژی گام های خوبی را برداشته ایم و برنامه ریزی های خوبی را نیز برای آینده داریم که باید به کمک روابط‌عمومی‌‌‌ ها، اطلاع رسانی شودتا با بهره گیری از خرد جمعی، تدابیر لازم را بیندیشیم و خبرهای مثبت و امیدآفرینی را برای مردم تداعی و اطلاع رسانی نماییم .»

سپس مهندس شهیدی رئیس روابط‌عمومی‌‌‌ شرکت ملی پالایش و پخش با قدردانی از تلاش‌های مدیریت، پرسنل و مجموعه پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: « روابط‌عمومی‌‌‌ در جبهه فرهنگی پالایش و پخش خدمت می نماید . ما چند صباحی در این سنگر حضور داریم و باید در آینده در قبال اقداماتی که در این حوزه انجام دادیم پاسخگو باشیم . امید است با تلاش و سعی بیشتر و اتخاذ تدابیر مناسب در انجام وظایف کاری خود سربلند باشیم .»

در ادامه کلاس دانش افزایی با حضور دکتر نصرالهی استاد دانشگاه و رئیس دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه دانشگاه آزاد و عضو هیئت امناء و شورای سیاستگذاری روزنامه فرهیختگان به مدت ۳ ساعت در خصوص شیوه نامه های اجرایی روابط‌عمومی‌‌‌ در شرایط اضطرار و بحران برگزار شد و موضوعاتی همچون پیشگیری اطلاع رسانی صحیح ، مسأله شناسی مدیریت ارتباطات، جایگاه مدیریت ارتباطات دسته بندی مدیریت ارتباطات ، رویکردها و راهبردهای رسانه ای و مدل اجرایی مدیریت رسانه ای در شرایط بحران به صورت مشروح طرح و مورد بررسی قرار گرفت.


این گزارش می افزاید جلسه تخصصی تعامل و هم اندیشی رؤسای روابط‌عمومی‌‌‌ شرکت های تابعه بعد از ظهر برگزار گردید.