شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || در این مقاله، گریسون جیمز، متخصص عملکرد تجاری مشارکتی، سه نوع مکالمه ضروری را که مدیران باید با افراد خود داشته باشند، شناسایی میکند: مکالمات یادگیری، مکالمات طراحی و مکالمات تحقق.
مکالمات یادگیری برای ایجاد زمینهای برای تصمیمگیری آگاهانه و ایجاد تعهدات معنادار ضروری هستند. این مکالمات بر بررسی دیدگاههای متفاوت و کاوش در مسایل و راهحلهای احتمالی تمرکز میکنند.
مکالمات طراحی برای تصمیمگیری و تعیین اولویتها ضروری هستند. این مکالمات بر شناسایی مشکلات و راهحلهای بالقوه، و ایجاد تعهدات برای اقدام تمرکز میکنند.
مکالمات تحقق برای اجرای وعده ها و ایجاد ارزش برای مشتریان ضروری هستند. این مکالمات بر تعیین مشتری، نتایج مورد انتظار، و نحوه مدیریت وعده ها تمرکز میکنند.
جیمز استدلال میکند که این سه نوع مکالمه مکمل یکدیگر هستند و برای موفقیت هر سازمانی ضروری هستند. او همچنین پیشنهاد میکند که مدیران باید از آگاهی خود از نوع مکلمهای که در حال انجام هستند و اینکه به دنبال چه نوع نتیجه ای هستند، آگاه باشند.
در اینجا چند نکته برای بهبود مکالمات رهبری آورده شده است:
زمان کافی برای مکالمه بگذارید. مکالمات خوب به زمان نیاز دارند تا شکل بگیرند.
به دیگران گوش دهید. به نظرات و دیدگاههای دیگران با احترام گوش دهید.
صریح و صادق باشید. از بیان نظرات و عقاید خود به طور مستقیم نترسید.
بازخورد بخواهید. از دیگران بخواهید که در مورد نحوه مکالمه شما بازخورد دهند.
با بهبود مکالمات خود، میتوانید رهبری موثرتری داشته باشید و تیم خود را به موفقیت برسانید.
انتهای پیام/
<div id=”div_eRasanehTrustseal_24429″></div>
<script src=”https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js”></script>
<script>eRasaneh_Trustseal(24429, false);</script>
با کلیک روی لینک زیر به کانال روشهای ما بپیوندید:
◽️
نظر بدهید