شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)– ورود اینترنت باعث از بین رفتن نگارش به شیوه قدیمی شده است و خوانندگان نه تنها برای سرگرمی بلکه برای کسب دانش، سپس اخبار جدید و حال برای همه چیز به اینترنت روی آورده اند. بر اساس بررسی و مطالعه ای که توسط American Press Institute انجام شده است، 69 درصد از آمریکایی ها اخبار روز را از طریق منابع آنلاین به دست می آورند.
بیشتر این منابع ترجیح می دهند که فردی را برای تحقیق و نوشتن یک داستان هر چقدر هم که جالب باشد به کار نگیرند و به جای این کار یک قطعه هنری را منتشر کنند.
روش جدید اطلاع رسانی
رسانه اجتماعی نشان داده است که اطلاع رسانی به دو روش و به صورت هم تراز صورت می پذیرد. به اشتراک گذاری برداشت مردم از نشان تجاری شما بواسطه تجارب آنها در رابطه با شما و یا نشان تجاری تان تعیین می گردد و نه به واسطه مطالب ترغیبی و تبلیغات شما.
برنامه های کاربردی رسانه های اجتماعی این امکان را به همه، از جمله افراد روابط عمومی می دهد تا به طور مستقیم به مصرف کنندگان دسترسی داشته باشند. برنامه های کاربردی رسانه های اجتماعی، با پیوستن به استراتژی های بسیاری در اینترنت، ارتباط و یا “گفتگو” ی قدرتمند و معنی دار تری با مصرف کنندگانی که خواستار اطلاعات و خواهان جمع آوری، سازماندهی، و به اشتراک گذاری محتوا با جوامع آنلاین خود می باشند به ارمغان آورده است.
از آنجایی که اینترنت از کاربران برای شخصی سازی و تعامل حمایت می کند، به کاربران رسانه های اجتماعی در هر نقطه از جهان قدرت می بخشد. هر فردی شخصاً قادر است بگوید که در هر زمان و مکان معین چه می خواهد. نقل قول، رسانه قدرتمند برای ترویج و یا از بین بردن یک نشان تجاری، در حال حاضر به دنیای گفتار و یا جهان جستجو تبدیل شده است.
تعامل نیز این قدرت را افزایش می دهد، به طوری که هر فردی در حال حاضر قادر به برقراری ارتباط با دوستان قدیمی و جدید خود، حشر و نشر با افرادی که طرفدار علتی مشابه علت مورد توجه آنان است، به اشتراک گذاری ایده های خود و تاثیر بر یکدیگر هست.
واقعیت آن است که فعالیت های های مردان و زنان در شبکه های مختلف اجتماعی و پیام رسان های موبایلی که واکنش دولت را هم به همراه داشت، بیانگر این قدرت است: قدرت دموکراسی. قدرت مردم.
ایجاد سیستم اطلاعات
حجم اطلاعات از سویی به شکل بیسابقهای افزایش یافته و از سوی دیگر هم سریعا منسوخ میشوند، چگونه میتوان به اطلاعات بهدست آمده اعتماد کرد و آنها را در تصمیمگیریهای سرنوشتساز بهکار گرفت. برای انجام درست این مهم و کاهش خطاهای ورودی، کمک گرفتن و بهکارگیری تکنولوژی اطلاعات همراه با مدیریت صحیح فرآیند استفاده مناسب از اطلاعات، از قبیل گزینش، طبقهبندی و اولویتبندی و استفاده مناسب در اتخاذ تصمیمهای درست و البته سریع باید بهکار گرفته شود. فرآیند فوق نیاز به تکنولوژی اطلاعات نوظهوری دارد که متناظر با سیستم اطلاعاتی باید به کمک گرفته شود.
ایجاد وب سایت های خبری و سازمانی
یکی دیگر از فنون رسانهای که به مدد بهرهگیری از تکنولوژیهای ارتباطی به ویژه اینترنت در عصر حاضر سهولت و سرعت بالایی در اطلاع رسانی فراهم کرده است سایتهای خبری و سازمانی است که این قابلیت را ایجاد کرده که در فضای مجازی انبوهی از مخاطبان و کاربران را تحت پوشش رسانهای قرار دهند. یکی از ویژگیهای بارز در افزایش کارکرد و کارایی چنین سایتهایی امکان به روز و بهنگام نگه داشتن اطلاعات و اخبار است. در این وب سایت ها از اخبار انتصابات سازمانی گرفته تا آخرین اطلاعیهها و بخشنامهها و مصوبات و گزارشها و مراسم و برنامهها به همراه عکس و تصویر و تشریح و تفسیرها و همه یک ظرفیت مناسب اطلاع رسانی را در فضای مجازی فراهم میسازد.
ایجاد کانال های خبری
برای دوری از متکی بودن به روزنامه نگاران، بیشتر شرکت ها از رسانه های جدید از جمله پیام رسان های موبایلی و بلاگ ها استفاده می کنند. نویسندگان مستقل و روزنامه نگارانی که به نوشتن داستان جهت انتشار کمک می کنند و باعث ایجاد تغییرات و دستاوردهای شرکت می شوند، این شبکه ها را زنده نگه می دارند. در نتیجه شرکت ها کمتر به شبکه اخبار برای کمک جهت ایجاد داستان یا انتشار اخبار متکی خواهند بود. با این وجود هنگامی که اخبار در منابع مهم تر و بزرگ تری عنوان می شود، آن ها هم این دستارودها را در کانال ها و بلاگ های خود عنوان می کنند.
|
نظر بدهید