شارا– مترجم عادل میرشاهی-کارشناس روابط عمومی و سئو پی آر:
بیایید با هم صادق باشیم…
مرکز دنیا وبسایت یا وبلاگ شما یا حتی شهر نیویورک (برای من که در این شهر زندگی می کنم گفتن این حرف بسیار دشوار است.) نیست.
مرکز دنیا گوگل است.
بر طبق اعلام جان رز مدیرعامل علوم فروشندگی، طی یک ماه بالغ بر یک میلیارد جستجو در گوگل انجام می شود و 70 درصد همه تصمیمات خرید با جستجوی آنلاین آغاز می گردد. گوگل منبع دانش و اطلاعات برای اغلب جامعه بشری که در فضای آنلاین حضور دارند، محسوب می شود. گوگل خود را لحظه صفر حقیقت می نامد.
اگر این حقیقت را بپذیرید، آنگاه جستجو و تلاش شما برای بهینه سازی رتبه تان در جستجو برای کسب موفقیت در بازار حیاتی به نظر می رسد. و استراتژی های قدیمی ساخت لینک دیگر کار نمی کنند زیرا گوگل زیرک شده است.
بنابراین سه راه دیجیتال چیست؟
این راه در تقاطع میان بازاریابی از طریق موتورهای جستجو+روابط عمومی+رسانه های اجتماعی واقع شده است.
وقتی آن سه به صورت منظم و همزمان سازماندهی شوند می توانند به گونه ای موثر بر برندتان تاثیر گذارده و این قابلیت را به آن بدهند که در نتایج جستجو یافته شود. این طلای بازاریابی است. چرا؟ زیرا ما در جهان آنلاین محتوا راهبر زندگی می کنیم و تنها در حالتی می توانیم از این سد با سرعت عبور کنیم که همه محتواها برمبنای تفکر استراتژیک تولید شده و به صورت یکپارچه اجرا شود.
برای تمکین از سه راه دیجیتال چه کار می کنید؟
1. همزمان با شروع کار طرح ریزی در خصوص سئو را نیز آغاز کنید.
2. در اولین گام کلمات کلیدی را جستجو کنید.
3. محتوایی قابل به اشتراک گزاری، قابل ارزش و جالب تولید کنید. (موادی از قبیل: تصویر در بالا و ویدئو در پایین)
4. از قسمت پنل مدیریت محتوا با بهره گیری از کلمات کلیدی تان محتوا را برچسب گزاری کنید.
5. مواد مطبوعاتی را با استفاده از لینک های سردبیری و کلمات کلیدی که وارد متن می کنید، تولید کنید.
6. محتواهایی را که در شبکه های اجتماعی منتشر می کنید با کلمات کلیدی مشابه برچسب بزنید.
7. از کلمات کلیدی مشابه در رونوشت هایی که از مطلب در جاهای دیگر منتشر می کنید، استفاده نمایید.
8. تمام تاکتیک های فوق را در تلاش هایی توامان اجرا کنید.
اگر همه فرآیند فوق را انجام دهید، نتایج فوق العاده ای از کمپین خود خواهید گرفت. درک این سه مورد و اجرای یکپارچه آن رمز موفقیت در بازاریابی آنلاین است. اگر آن را متوجه نشدید به سایر مقالات در حوزه سئو پی آر مراجعه کنید.
منبع:
http://www.theideabrand.com/2013/06/24/digital-three-way-sem-pr-social/
|
نظر بدهید