شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || در اینجا سه درس روابطعمومی آورده شده است:
– ارتباط به موقع و شفاف کلیدی است. اجازه ندهید داستان از کنترل خارج شد.
– رسانههای اجتماعی میتوانند آتش را شعلهور کنند. خبر به سرعت در رسانههای اجتماعی پخش و منجر به انتقادات میشود.
– اثرات بالقوه را در نظر بگیرید و برای پیامدها آماده شوید.
در اینجا چند نکته برای متخصصان روابطعمومی برای کمک به جلوگیری از وقوع بحران آورده شده است:
یک برنامه ارتباطات بحران داشته باشید. این برنامه باید شامل اقداماتی برای اطلاعرسانی سریع و شفاف به عموم مردم در مورد یک بحران احتمالی باشد.
با سهامداران کلیدی خود درگیر شوید. با این کار میتوانید از دیدگاههای آنها مطلع شوید و اطمینان حاصل کنید که در هنگام وقوع بحران، همه در یک صفحه قرار دارند.
مدیریت رسانههای اجتماعی خود را فعالانه مدیریت کنید. در زمان بحران، باید در رسانههای اجتماعی حضور فعال داشته باشید تا بتوانید اطلاعات صحیح را ارایه دهید و پاسخگوی سوالات و نگرانیهای مردم باشید.
با پیروی از این نکات، متخصصان روابطعمومی میتوانند به کاهش تأثیر بحرانهای احتمالی کمک کنند./ شارا
استیو اسمیت
21 اوت 2023
منبع: PRDily
انتهای پیام/
نظر بدهید