درآمد این شرکت در مجموع بالغ بر ۳.
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)– فیسبوک برای اولین بار از نتایج سه ماهه خود برای سال ۲۰۱۵ پرده برداشت، و نشان داد که توانسته است از تبلیغات موبایل بیشترین میزان درآمد را کسب کند.
به گزارش گروه ترجمه شارا، درآمد این شرکت در مجموع بالغ بر ۳.۵ میلیارد دلار است، یک افزایش ۴۲ درصدی در مقایسه با ۲.۵ میلیارد دلار در سه ماهه نخست سال مشابه داشته است. درآمد تبلیغات موبایل حداکثر ۷۳ درصد از درآمد تبلیغات را برای ربع نخست سال ۲۰۱۵ بوده است.
استفاده از فیسبوک و تعامل مستمر برای رشد
• کاربران فعال روزانه ۹۳۶ میلیون نفر به طور متوسط برای ماه مارس ۲۰۱۵ برآورد شده اند.
• کاربران فعال روزانه موبایل ۷۹۸ میلیون نفر به طور متوسط برای ماه مارس ۲۰۱۵ معرفی شده اند.
• کاربران فعال ماهانه ۱.۴۴ میلیارد نفر تا ۳۱ مارس ۲۰۱۵ برآورد شده اند.
• کاربران فعال ماهانه ۱.۲۵ میلیارد نفر تا ۳۱ مار برآورد شده اند.
• بیشتر از یک میلیارد جستجو در موبایل در هر روز تا ۳۱ مارس ۲۰۱۵ انجام شده است.
تحول فیسبوک در یک خانواده نرم افزاری در مقیاس جهانی در حال وقوع است. بیشتر از ۱.۴ میلیارد نفر از خدمات هسته ای فیسبوک بهره مند می شوند. اما ۸۰۰ میلیون نیز از واتس آپ، ۷۰۰ میلیون نفر از گروه ها و ۶۰۰ میلیون نفر از مسینجر بهره می گیرند. در اینستاگرام، بیشتر از ۳۰۰ میلیون نفر از جامعه حضور دارند و بیشتر از ۲۰۰ میلیون روز فعال هستند.
Q1 کلیدی نمایش می دهد
کمک کردم به اشتراک گذاری و تماس
• فیسبوک بزرگترین اجتماع طرفداران ورزش در جهان است و بیشتر از ۶۵۰ میلیون نفر در یک صفحه ورزشی حضور دارند. برای این سال سوپر باول، بیشتر از ۶۵ میلیون نفر بیش از ۲۶۵ میلیون تعامل را در فیسبوک تولید کردند، بالاترین درجه گفتگویی که برای سوپر باول دیده شده است.
• برای جام جهانی کریکت، بیشتر از ۷۰۰ میلیون تعامل توسط ۵۳ میلیون نفر، انجام شد که قدرت دسترسی جهانی را نشان می دهد.
• حرکت ویدئو:
• این سه ماهه نقطه عطفی از بیش از ۴ میلیارد بازدید ویدئو در روز بوده است. بیشتر از ۸۰ هزار ویدئو اکنون در سایت های ثانویه قرار داده شده اند.
خانواده نرم افزاری
• به طور متوسط بیشتر از ۴۵ میلیارد پیام اکنون به طور روزانه ارسال می شوند.
• این سه ماهه از ارسال صدا از طریق آی پی ها در واتس آپ شروع شد که به مردم اجازه می دهد که به طور رایگان با دوستانشان در سراسر جهان ارتباط داشته باشند.
• با اینستاگرام، ما نقطه عطفی جدید در بیشتر از ۲۰۰ میلیون فعالیت روزانه داشتیم. جوامع ما در اندونزی، ژاپن، کره جنوبی رشدی بیش از ۱۰۰ درصد را در سال گذشته داشته اند. مردم به طور متوسط ۲۱ دقیقه از روزشان را در اینستاگرام سپری می کنند.
• تلاش های طولانی مدت نوآوری:
• اینترنت دات اورگ به حرکت ادامه می دهد. ما خدمات رایگان پایه را برای اینترنت برای بیشتر از ۸۰۰ میلیون نفر در نه کشور جهان آماده کرده ایم، و یک سوم آنها در کشورهای هندوستان، کلمبیا، غنا، گواتمالا و فیلیپین است. بیشتر از ۷ میلیون نفر پیشتر از آن که به اینترنت دات اورگ متصل شوند، اتصالی را تجربه نکرده اند.
تمرکز بر نوآوری
تغییر جهت سرمایه گذاری به سمت تلفن همراه
• در ایالات متحده امریکا، فیسبوک، اینستاگرام بیشتر از پنج دقیقه از وقت هر شخص را در موبایل می گیرد. محصولات جدیدی که در این سه ماهه ارائه شده اند، برای بازاریابان سودمند بوده اند:
• نرم افزارهای مدیریت تبلیغات موبایلی به بازاریابان این اجازه را می دهند که کمپین های تبلیغاتی خودشان را از ابزارهای موبایل مدیریت کنند.
• ابزار تولید صفحه برای تازه های تلفن ها، که تا حد زیادی با مدیریت صفحه سازگاری دارد رشد چشم گیری در بازارهای نوظهور داشته است، جایی که تلفن های هوشمند در آن کمتر رایج اند.
• ویدئو
• بیشتر از ۷۵ درصد از مشاهده های ویدئوها در سطح جهان از طریق موبایل و بر بستر فیسبوک بوده است.
• لیونزگیت به جوانترین زنان از طریق اینستاگرام با تبلیغات چندگانه ویدئویی دسترسی پیدا کرده است. با اجازه این فیلم، این هفته لیونزگیت مجددا هدف مخاطبان در کمپین های اینستاگرام و فیسبوک خواهد بود.
رشد تعداد بازاریابانی که از محصولات تبلیغاتی استفاده می کنند
در Q2 سال گذشته، ما گفتیم که ۳۰ میلیون صفحه کسب و کار فعال را در فیسبوک داشته ایم.
• بالغ بر ۸۰ درصد از تبلیغ کنندگان جدید با ابزارهایی مانند یک یادداشت ترویج شده یا لایک صفحه شروع کرده اند.
• به تازگی دو منبع آموزشی جدید ارائه کرده ایم که برای آموزش بازاریابان مفید است:
• طرح مشتریان و آژانس های بزرگتر
• ویدئوهایی «آموختن چگونه» برای کسب و کارهای کوچکتر
به عنوان یک یادآوری، در Q1، ما اعلام کردیم که اکنون بالغ بر ۲ میلیون تبلیغ گر فعال داریم.
ساخت تبلیغات مرتبط تر
افزایش هماهنگی ابزارهای هدفگیری مانند مخاطبان سفارشی و پیگیری گفتگوها. هماهنگی ابزارهای هدفگیری و قالب های تبلیغی جدید به ساخت تبلیغات مرتبط تر کمک می کند:
قالب های تبلیغاتی جدید شامل:
• تبلیغات پویای محصولات، که به بازاریابان اجازه می دهد که تبلیغاتی را برای مخاطبان متفاوت ارائه دهند.
• تبلیغات چرخ و فلکی در فیسبوک و اینستاگرام، که به بازاریابان اجازه می دهد که محصولات را برای کالاهای ویژه ای تبلیغ کنند.
• برای کمک به دقت بازاریابان در ارزیابی عملکرد کمپینی که ارائه کرده اند:
• آسانسور تبدیل، یک ابزار که از نظر علمی ارزیابی می کند که چه میزان کسب و کارهای مضاف برای شما تبلیغات فیسبوک را به کار گرفته اند.
• مشاهیر، زنان مد خرده فروش در اروپا، که از آسانسور تبدیل استفاده کرده اند و کشف کرده اند که تبلیغات در موبایل فیسبوک در کامپیوتر و از طریق نمایندگان فروش با استفاده از گوشی تلفن همراه در ۱-۸۰۰-لایک می فروشد.
تکنولوژی تبلیغات
• ما همچنان به سرمایه گذاری در بسترهای تکنولوژیکی ادامه می دهیم.
• چیتک موبایل از تبلیغات به زبان مادری از شبکه های مخاطب در نرم افزار خودش استفاده کرده است، و اکنون بیشتر از ۲ برابر کامپیوترها در مقایسه با سایر شبکه ها دریافت کرده است.
• در کنفرانس توسعه دهنده F8 که در ماه گذشته برگزار شد، ما دو اطلاعیه مهم لایوریل را داشتیم که ارتباط تبلیغات را با مردمی که آن را در سایت ها می بینند، با آنهایی که در نرم افزار و ابزارهای موبایل می بینند بررسی کرد.:
• بستر تبلیغات ویدئویی گسترده لایوریل در نمایش نرم افزار موبایل که به ناشران راه های بهتری برای مدیریت تبلیغاتشان در دستگاه های مختلف می دهد.
• اعلام کردیم که لایوریل دسترسی ناشران را به اطلاعات دموگرافیک فیسبوک می دهد و آنها را قادر می سازد که تبلیغاتی مرتبط تر را برای مردم انجام دهند.
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
برگردان: گروه ترجمه شارا
|
نظر بدهید