شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)– مطالعهای که توسّط انجمن آموزش و پژوهش روابط عمومی اروپا (EUPRERA) و انجمن اروپایی مدیران ارتباطات (EACD) صورت گرفته است، بر اقدامات جاری و تحوّلات آیندۀ مدیریت ارتباطات و روابط عمومی در شرکتها، نهادهای غیرانتفاعی، سازمانهای دولتی و نهادهای ارتباطی 41 کشور متمرکز است.
به گزارش گروه ترجمه شارا، مانند سال های گذشته، پیوند دادن ارتباطات و راهبرد تجاری همچنان موضوع کلیدی مدیریت که عوامل ارتباطی در اروپا شناسایی کردهاند باقی میماند. برای آن که این پیوند صورت گیرد، عوامل ارتباطی باید ارزش عملکرد را برای مدیران اجرایی سازمانی به نمایش گذارند. نتایج نظرخواهی نشان میدهد که عوامل ارتباطی محتملاً اثرات مثبت بر شهرت، علامت تجاری و فرهنگ سازمانی را به عنوان شواهدی بر این ارزش مورد تأکید قرار میدهند.
این گزارش می افزاید: توسعۀ پویای وظیفۀ ارتباطات در طیّ عصر دیجیتال، مجاری جدید بسیاری را برای دسترسی به افراد ذینفع گشود. اکثریت عوامل ارتباطی که مورد نظرخواهی واقع شدند بر این باورند که تلفیق این مجاری با آنچه که از قبل وجود داشت برای راهبرد موفّقیتآمیز ارتباطات اهمّیت اساسی دارد. مجاری دیجیتال به فرصتی جهت تحلیل دادهها برای گنجاندن در ارزیابی کارزارهای ارتباطات نیز منجر شده است.
|
نظر بدهید