سرپرست روابط عمومی و تشریفات استانداری ایلام: نقش روابط عمومی‌ها در پویا نگهداشتن سازمان‌ها مهم است

سرپرست روابط عمومی و تشریفات استانداری ایلام گفت: نقش روابط عمومی‌ها در پویا نگهداشتن سازمان‌ها مهم است.
فرشته سنجیده با اشاره به نقش روابط عمومی و تأثیر آن در روند اجرایی دستگاه‌ها اظهار داشت: روابط عمومی‌ها مجموعه‌ای از ایده‌ها، تفکرات و نقطه نظراتی هستند که توانایی آنان در ارتقای سطح آگاهی جامعه از طریق برقراری ارتباط با مخاطبان در بستر رسانه‌ها کاملأ مشهود است.

 سرپرست روابط عمومی و تشریفات استانداری ایلام گفت: نقش روابط عمومی‌ها در پویا نگهداشتن سازمان‌ها مهم است.
  فرشته سنجیده با اشاره به نقش روابط عمومی و تأثیر آن در روند اجرایی دستگاه‌ها اظهار داشت: روابط عمومی‌ها مجموعه‌ای از ایده‌ها، تفکرات و نقطه نظراتی هستند که توانایی آنان در ارتقای سطح آگاهی جامعه از طریق برقراری ارتباط با مخاطبان در بستر رسانه‌ها کاملأ مشهود است.
 
 وی ادامه داد: نقش روابط عمومی‌ها به عنوان نهاد یا بخشی از ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در جامعه که اخبار و اطلاعات در آنان نهفته است، تعریف شده که با گذشت بیش از 55 سال از عمر روابط عمومی در کشور هنوز تعریف واحد و مناسبی از آن ارائه نشده است.
 
 این مسئول اضافه کرد: باید به سمتی برویم که روابط عمومی از جنبه تشریفاتی خارج شده و به سمت پویایی و تأثیرگذاری هر چه بهتر و بیشتر حرکت کند، چرا که نیاز امروز نهادها و ارگان‌های دولتی و حتی شرکت‌های خصوصی حکم می‌کند که نهاد روابط عمومی به سمت تخصصی شدن و تربیت و پرورش استعدادهای مربوط به این حوزه گام بردارد.
 
 سنجیده به میزان اندک توجه به خلاقیت و نوآوری در میان برخی از روابط عمومی‌های موجود اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: به نظر می‌رسد که نگاه سنتی برخی از مدیران، عاملی مهم و تعیین کننده در میزان سکون و کم تحرکی روابط عمومی‌ها باشد که هرگونه خلاقیت، ابتکار و خلق ایده‌های جدید را از حوزه روابط عمومی گرفته و صدمات جبران‌ناپذیری را بر پیگره آن نهاد وارد خواهد کرد.
 
 سرپرست روابط عمومی و تشریفات استانداری ایلام یادآور شد: در عصر کنونی بدون اطلاع و آگاهی از رویدادها جهت برنامه‌ریزی و بهبود سطح فعالیت و کارکرد، جامعه نمی‌تواند به سمت پیشرفت و ترقی حرکت کند و دستگاه‌های مختلف و موجود در بدنه هر جامعه‌ای نیازمند ایجاد روابط عمومی فعال، پویا و تجهیز آن به تولید، توزیع و استفاده از اطلاعات و ارتقای دانش نظری آن و همچنین تسلط بر ارتباطات اجتماعی و استفاده نوین و اصولی از رسانه‌های موجود است.
 
 وی اظهار داشت: ارتقای سطح فعالیت بیشتر و ایجاد فضای بهتر برای تأثیرگذاری موثر و اصولی روابط عمومی‌ها نیازمند ایجاد سیستم آموزشی و روحیه و توان نوآوری برای عناصر روابط عمومی‌ها و همچنین افزایش کمی و کیفی نشست‌ها و همایش‌های تخصصی مربوط به آن است.