سخنران بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران: هوش مصنوعی جایگزین خلاقیت انسان نیست

مسلم تقی‌زاده، پژوهشگر هوش مصنوعی و تحول دیجیتال دانشگاه تهران، در بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران، به بررسی چشم‌انداز هوش مصنوعی مولد در روابط‌عمومی و فرصت‌ها و چالش‌های پیش‌روی این حوزه می‌پردازد.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || مسلم تقی‌زاده، پژوهشگر هوش مصنوعی و تحول دیجیتال دانشگاه تهران، در بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران، به بررسی چشم‌انداز هوش مصنوعی مولد در روابط‌عمومی و فرصت‌ها و چالش‌های پیش‌روی این حوزه می‌پردازد.

دکتر تقی‌زاده با اشاره به مزایای هوش مصنوعی مولد، می‌گوید: «این فناوری با خودکارسازی وظایف روتین مانند نوشتن پیش‌نویس بیانیه‌های مطبوعاتی و طرح‌ها، به متخصصان روابط‌عمومی اجازه می‌دهد تا زمان و انرژی خود را صرف وظایف استراتژیک‌تر و خلاقانه‌تر کنند. همچنین هوش مصنوعی با تحلیل داده‌ها و ارایه اطلاعات دقیق، به متخصصان روابط‌عمومی کمک می‌کند تا کمپین‌های هدفمندتر و اثربخش‌تری را طراحی و اجرا کنند.»

وی در ادامه با اشاره به برخی از چالش‌های پیش‌روی هوش مصنوعی مولد در حوزه روابط‌عمومی، می‌گوید: «یکی از نگرانی‌ها این است که محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی ممکن است فاقد ظرافت و خلاقیت محتوای تولید شده توسط انسان باشد، اشتباه کند یا محتوای نامناسب یا توهین‌آمیز ایجاد کند.»

تقی‌زاده در خصوص راهکارهای مقابله با این چالش‌ها، می‌گوید: «نظارت انسانی بر خروجی‌های هوش مصنوعی و آموزش مدل‌های هوش مصنوعی بر روی مجموعه‌داده‌های باکیفیت، می‌تواند تا حد زیادی از بروز این مشکلات جلوگیری کند. همچنین هوش مصنوعی جایگزین تخصص و شهود انسانی در روابط‌عمومی نخواهد شد، بلکه ابزاری قدرتمند برای ارتقای کارایی و اثربخشی متخصصان این حوزه خواهد بود.»

وی در پایان سخنان خود، به ضرورت ایجاد تعادل بین قابلیت‌های هوش مصنوعی با نظارت انسانی و ملاحظات اخلاقی در شکل‌دهی آینده‌ای که در آن فناوری؛ ارتباطات واقعی را بهبود می‌بخشد، تأکید می‌کند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران می‌توانند به وب‌سایت www.irpr.ir مراجعه کنند.

 

شماره تلفن:
تلفن‌: ۶۶۵۷۰۱۹۴(۰۲۱)
تلفن‌: ۶۶۹۴۳۶۷۰ (۰۲۱)

پایگاه اطلاع‌رسانی:
وب‌سایت کنفرانس روابط‌عمومی

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران
کارگاه آموزشی و عملی «کاربردهای هوش مصنوعی در روابط‌عمومی»
سومین جشنواره مردم‌داری ایران

 

#هوش_مصنوعی #روابط_عمومی #کنفرانس #آینده #ارتباطات #پیشگامان

 

انتهای پیام/