سبک‌های اجتماعی و مهارت‌های ارتباطی

من با اطمینان خاطر به شما می‌گویم که اگر در برقراری ارتباطات تان با دیگران به مواردی که در ارائه امروز گفته شد توجه و مهارت‌های ارتباطی تان را تقویت کنید، هیچ‌گاه با دیگران دچار مشکل و چالش نخواهید شد.

 

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)|| وقتی شما می فهمید که یک نفر دارای سبک اجتماعی عملگراست پس شما می‌توانید نسبت به بعضی از رفتارهای او برای ارتباط برقرار کردن آگاه تر باشبید و از دست او عصبانی نشوید و می‌توانید به‌جای عصبانی شدن از دست این افراد بخندید، بله شما باید بخندید چون سبک اجتماعی این افراد این چنین است و با سبک اجتماعی دیگران متفاوت است، جدی برخورد کردن آنها با شما و یا بی اعتنایی شان نسبت به شما به این معنی نیست که شما برای آنها اهمیت ندارید و از نظر آن جالب به نظر نمی رسید و همچنین به این معنی نیست که آنها آدم های بدی هستند بلکه تمام قضیه سر این موضوع است که چگونه و چطور باید با این افراد ارتباط برقرار کرد، فقط همین.

 

در اینجا بهترین واکنش خندیدن است بله خندیدن و وقتی که آنها از شما بپرسند که برای چه می‌خندید آن‌گاه می‌توانید به آنها توضیح دهید که شما چه منظوری دارید و اینکه به آنها بگویید که فردی عملگرا و یا مهربان هستند. به‌همین دلیل هم هست که من معتقدم این سوال خوب است که در اینجا مطرح شد.


خوب اجازه دهید به سوال دیگری که جواب دهم. سوال این است که شما چه پیشنهادی می دهید برای جبران کردن اشتباهاتی که در جریان یک گفتگو از طرفین سر زده و بازگرداندن آن به نقطه شروع؟ خوب، در پاسخ به این سوال باید بگویم که این اتفاق برای همه ما افتاده است که در یک گفتگو حرفی زده ایم که بعدا از آن پشیمان شده ایم و آرزو می‌کردیم که ای کاش آن حرف را نمی زدیم و برای حل این مشکل به شما پیشنهاد می‌کنم که باز فکر کنید و نسبت به دیگران هم باز و راحت باشید.


مثلا اگر به گونه ای با یک نفر دیگر حرف زدید که باعث سوءتفاهم و دلگیر شدن او شدید باید با کمال شجاعت به او بگویید که عمیقا از چیزی که گفتید متاسف هستید و از طرف مقابل این انتظار را دارید که تمام آنچه در گفتگو گفته شده را فراموش کرده و گفتگو را دوباره شروع کنید.


شما و طرف مقابل‌تان باید به این موضوع اشاره کنید که گفتگو ها به خودی خود بد نیستند بلکه این نحوه متفاوت ارتباط برقرار کردن با دیگران است که گاهی اوقات مشکل ساز می‌شود و این مشکل از آنجا شروع می‌شود که طرفین گفتگو بر روی یک چیز تمرکز نمی‌کنند و بخش عمده این سوء‌تفاهم ها به صورت ناآگاهانه و ناخواسته رخ می‌دهند.


به‌همین دلیل هم هست که من با اطمینان خاطر به شما می‌گویم که اگر در برقراری ارتباطات تان با دیگران به مواردی که در ارائه امروز گفته شد توجه و مهارت‌های ارتباطی تان را تقویت کنید، هیچ‌گاه با دیگران دچار مشکل و چالش نخواهید شد.


باید به‌طور کلی به شما بگویم که در این نوع ارتباطات، کسی که در آن طرف خط تلفن با شما صحبت می‌کند می‌تواند فردی کاملا ناشناخته برای شما باشد و به‌همین دلیل هم هست که بی توجهی شما به نحوه ارتباط گرفتن با افراد از طریق تلفن می‌توان به جدایی و قطع رابطه همیشگی شما با آن مشتری منتهی شود و به‌همین دلیل هم هست که باید این‌کار را با دقت بیشتری انجام داد.

مرجع: شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)