شکایات حقوقی نقض حق چاپ علیه شرکتهای هوش مصنوعی متداول شد و قانونگذاران در سراسر جهان شروع به وضع مقررات برای این فناوری کردند.
رهبران صنعت رسانه و بازاریابی نیز رویکرد محتاطانهتری نسبت به هوش مصنوعی مولد اتخاذ کردند.
شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || هوش مصنوعی مولد در سال 2023 پیشرفتهای چشمگیری داشت، اما با چالشهای اخلاقی و قانونی نیز روبرو شد.
شکایات حقوقی نقض حق چاپ علیه شرکتهای هوش مصنوعی متداول شد و قانونگذاران در سراسر جهان شروع به وضع مقررات برای این فناوری کردند.
رهبران صنعت رسانه و بازاریابی نیز رویکرد محتاطانهتری نسبت به هوش مصنوعی مولد اتخاذ کردند.
سال 2023 سال مهمی برای هوش مصنوعی مولد بود. شرکتهای بزرگ فناوری مانند مایکروسافت، گوگل و اوپنایآی سرمایهگذاریهای زیادی در این فناوری انجام دادند و محصولات و خدمات جدیدی را معرفی کردند. به عنوان نمونه، مایکروسافت GPT-4 را راهاندازی کرد، یک مدل زبانی بزرگ که میتواند متن، تصاویر و صدا را تولید کند. گوگل با راهاندازی بارد، یک چتبات هوش مصنوعی که میتواند به سوالات پاسخ دهد، وارد فضای هوش مصنوعی مولد شد و OpenAI DALL-E 3 را معرفی کرد، یک مدل تصویری که میتواند تصاویر واقعبینانه را از متن ایجاد کند.
با این حال، هوش مصنوعی مولد با چالشهای اخلاقی و قانونی نیز روبرو شد. شکایات حقوقی نقض حق چاپ علیه شرکتهای هوش مصنوعی متداول شد، زیرا هنرمندان و صاحبان حقوق کپیرایت نگران بودند که این فناوری برای تولید محتوای بدون مجوز استفاده شود. به عنوان نمونه، Getty Images از OpenAI شکایت کرد و ادعا کرد که GPT-4 از تصاویر بدون مجوز این شرکت برای ایجاد محتوا استفاده میکند.
در همین حال، قانونگذاران در سراسر جهان شروع به وضع مقررات برای هوش مصنوعی مولد کردند. ایالات متحده قانون جدیدی را به تصویب رساند که به آژانسهای تبلیغاتی نیاز دارد تا بگویند آیا از هوش مصنوعی برای ایجاد تبلیغات استفاده میکنند یا خیر. اتحادیه اروپا نیز قانون جدیدی را پیشنهاد کرد که به شرکتها نیاز دارد تا اقداماتی را برای کاهش خطرات مرتبط با هوش مصنوعی مولد اتخاذ کنند.
رهبران صنعت رسانه و بازاریابی نیز رویکرد محتاطانهتری نسبت به هوش مصنوعی مولد اتخاذ کردند. آنها نگران بودند که این فناوری برای تولید محتوای گمراهکننده یا مضر استفاده شود. به عنوان نمونه، متا اعلام کرد که از سیاستهای جدیدی برای محدود کردن استفاده از هوش مصنوعی در تبلیغات استفاده خواهد کرد.
در مجموع، سال 2023 سال شکست هوش مصنوعی مولد بود. این فناوری پیشرفتهای چشمگیری داشت، اما با چالشهای اخلاقی و قانونی نیز روبرو شد. رهبران صنعت رسانه و بازاریابی نیز رویکرد محتاطانهتری نسبت به این فناوری اتخاذ کردند.
با وجود چالشهای سال 2023، انتظار میرود هوش مصنوعی مولد در سال 2024 به رشد خود ادامه دهد. شرکتهای بزرگ فناوری به سرمایهگذاری در این فناوری ادامه خواهند داد و محصولات و خدمات جدیدی را معرفی خواهند کرد. با این حال، چالشهای اخلاقی و قانونی نیز ادامه خواهند داشت و قانونگذاران در سراسر جهان به وضع مقررات برای این فناوری ادامه خواهند داد.
در اینجا چند پیشبینی برای هوش مصنوعی مولد در سال 2024 آورده شده است:
شرکتهای بزرگ فناوری مانند مایکروسافت، گوگل و اوپنایآی به توسعه مدلهای زبانی بزرگتر و قدرتمندتر ادامه خواهند داد. این مدلها میتوانند متن، تصاویر و صدا را با کیفیتی باورنکردنی تولید کنند و به شرکتها در زمینههای مختلفی مانند بازاریابی، تبلیغات و آموزش کمک کنند.
استفاده از هوش مصنوعی مولد در تبلیغات افزایش خواهد یافت. شرکتها از هوش مصنوعی برای تولید تبلیغات هدفمندتر و شخصیتر استفاده خواهند کرد.
هوش مصنوعی مولد برای تولید محتوای خلاقانه مانند فیلم، موسیقی و هنر استفاده خواهد شد. این فناوری به هنرمندان و خالقان محتوا کمک میکند تا ایدههای خود را با سرعت و کارایی بیشتری اجرا کنند.
با این حال، چالشهای اخلاقی و قانونی هوش مصنوعی مولد نیز ادامه خواهند داشت. به عنوان نمونه، نگرانیهایی در مورد استفاده از هوش مصنوعی مولد برای تولید محتوای گمراهکننده یا مضر وجود دارد.
انتهای پیام/
نظر بدهید