شارا، مترجم: عادل میرشاهی- کارشناس روابط عمومی و سئو پی آر- برای کسانی که در روابط عمومی کار می کنند، ممکن است درک این عنوان قدری مشکل باشد. یا شاید با خودتان بگویید: روابط عمومی و سرزمین مثلث برمودا؟ اما من برخلاف این فکر می کنم. ما دقیقا در همینجا هستیم. روابط عمومی یعنی سرزمین برمودا!
آنچه می خواهم در این یادداشت بهد آن بپردازم این است که سرزمینی که من در مورد آن صحبت می کنم کجاست؟ چرا یک چنین جایی وجود دارد؟
محیط همواره در حال تحول است که نقش عمل ما در این تحول غیر قابل انکار می باشد. گوگل بر روی سرزمین همانند یک عقاب بزرگ شناور است و نگاهش متمرکز بر حذف ضعیف ها است و کسانی که نگران دور شدن از امنیتشان پس از اجرای بسته ها در شکل جدید الگوریتم ها و تغییرات در خصوص لینک های غیر مجاز هستند. باید بدانند که گوگل می خواهد مشارکت فعال وبمسترها و صاحبان سایت ها را برای تولید محتوای یکتا دریافت کند. درک این موضوع پیش از ارائه طرح یک کمپین خلاق، شانس موفقیت را به شدت افزایش می دهد.
به هر حال، همراه با عوامل بیرونی فوق الذکر تغییرات با لایک های گوگل، موارد دیگری نیز وجود دارد که بایستی ضمن کار آنها را مستقیما کنترل کنیم. مساله اینجاست که برخی اوقات با گذر زمان ما توجه خود را از برخی موارد مهم از دست می دهیم. در حالیکه اگر همواره در این موارد هواسمان را معطوف به نحوه عمل در همه ابعاد کار کنیم، مانع از تهدیداتی می شویم که عموما با یک تغییر جزئی متوجه سایت ها می شود. برای مثال زمانی که گوگل ارزش لینک ها را مورد بازبینی قرار می دهد، تنها کسانی متضرر می شوند که تمرکز خود را بر ساخت لینک قرار داده اند. از طرف دیگر برخی نیز به محض این تغییرات تنها به ساخت لینک های هرزه می پردازند که در آینده به احتمال زیاد از تغییرات آتی متضرر خواهند شد.
گذشته از موارد فنی، بحث سازماندهی اعضای تیم سئو پی آر از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در نظر داشته باشید که فعالیت های سئوی سایت شما به شدت محرمانه است و بنابراین وقتی کمپینی خلاق را طراحی می کنیم، اعضا مشارکت کننده بایستی در مپین ذینفع باشند. سه ذینفع کلیدی با توجه به کمپین خلاق سئو وجود دارد، که هر کدام در جای خویش اولویت دارند و همه از طریق چارچوبی مشترک به هم مربوط اند. این ذینفعان عبارتند از:
1. کارکنان کمپین سئو
2. کاربر سایت
3. شرکای رسانه ای
اولین ضلع مثلث برمودا! علاوه بر این، هر یک از این سه ذینفع علایقی در امتداد یک طیف دارد که شامل سه عنصر می شود:
1. منافع سئو
2. تجربه کاربر
3. کیفیت محتوا
این وظیفه ما به عنوان متخصصان روابط عمومی است که به درکی از تعادل برسیم که بایستی همواره میان این سه عنصر وجود داشته باشد. به منظور تولید محتوای با کیفیت، جذاب و متعامل که اهداف غایی حاصل از منافع سئو را برای کمپین مشتریان تامین می کند.
منبع: http://www.epiphanysearch.co.uk/blog/seo-pr-the-land-of-triangles/
|
نظر بدهید