رییس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: محتوا باید مخاطب را به حرکت درآورد

مهدی باقریان در این نشست با بیان این مطلب که در تدوین استراتژی محتوا باید نیازها و اشتیاق مخاطبان در نظر گرفته شود، افزود: محتوا باید مخاطب را به حرکت درآورد و برای رسیدن به چنین منظوری، نیازمند تدوین یک استراتژی محتوای پرقدرت هستیم.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || رییس انجمن متخصصان روابط‌عمومی در نشست مدیران روابط‌عمومی گروه مالی پارسیان در خصوص اهمیت تدوین استراتژی محتوا در شرکت‌های خدمات مالی صحبت کرد.

مهدی باقریان در این نشست با بیان این مطلب که در تدوین استراتژی محتوا باید نیازها و اشتیاق مخاطبان در نظر گرفته شود، افزود: محتوا باید مخاطب را به حرکت درآورد و برای رسیدن به چنین منظوری، نیازمند تدوین یک استراتژی محتوای پرقدرت هستیم.

وی افزود: محتوای تولید شده باید با ارزش‌های سازمان‌ و همچنین نیازهای مخاطبان مطابقت داشته باشد.

مدیرعامل موسسه کارگزار روابط‌عمومی‌ در خصوص اهمیت “محتوای همیشه سبز” نیز اظهار داشت: محتوای همیشه سبز محتوایی است که مختص یک دوره زمانی خاص نیست، آموزنده و یک منبع ارزشمند برای بازتولید شکل‌های جدید متون خبری است و ارزش بلندمدت دارد. او گفت محتوای همیشه سبز می‌تواند برای ایجاد اعتبار و رهبری فکری استفاده شود.

او تصریح کرد: با تولید و توزیع محتوای همیشه سبز، می‌توانید خود را به عنوان یک منبع ارزشمند برای مشتریان و مخاطبان خود معرفی کنید.

باقریان سپس با اشاره به نمونه‌هایی از محتوای همیشه سبز مانند گزارش‌های تحقیقاتی، مطالعات موردی و گزارش‌های فصلی، تصریح کرد: محتوای همیشه سبز مشمول مرور زمان نمی‌شود و جذابیت خود را هرگز از دست نمی‌دهد اما تولید و توزیع و تجزیه وتحلیل آن به بودجه و زمان کافی نیاز دارد که این مهم باید در تدوین استراتژی محتوا درنظر گرفته شود.

رییس انجمن متخصصان روابط‌عمومی همچنین گفت: برای حمایت از تلاش‌های روابط‌عمومی، لازم است طیف وسیعی از محتوای با کیفیت همیشه سبز در قالب‌ها و شکل‌های مختلف تولید شود.

به گفته باقریان محتوایی که بتواند با مخاطبان ارتباط برقرار کند کلید موفقیت است و علاوه بر افزایش اعتبار، کسب‌وکارها را به یک بازیکن اصلی در صنعت خود تبدیل می‌کند.

او در خصوص اهمیت تجزیه وتحلیل محتوا به نظرات برخی صاحب‌نظران اشاره کرد و گفت: تجزیه وتحلیل محتوا برای درک نحوه عملکرد محتوا و بهبود کارآیی آن مهم است. تجزیه وتحلیل محتوا می‌تواند به شناسایی محتوایی که بیشترین تعامل را دارد، محتوایی که نیاز به بهبود دارد و محتوایی که باید حذف شود کمک کند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان این مطلب که در عصر هوش مصنوعی، چت‌ربات‌ها مسئولیت برنامه‌ریزی تولید، توزیع و تجزیه وتحلیل محتوا را برعهده می‌گیرند، گفت: در عصر هوش مصنوعی ابزارهای لازم برای شخصی‌سازی محتوا، ایجاد کمپین‌های رسانه‌ای، میزبانی رویدادهای رسانه‌ای و آموزش رسانه‌ها در اختیار متخصصان روابط‌عمومی قرار می‌گیرد.»

باقریان در پایان اظهار امیدواری کرد که در آینده نزدیک و با فراگیر شدن چت‌ربات‌های تخصصی و خیلی خاص، محتوا به عنوان یک عملیات استراتژیک در سازمان‌ها و شرکت‌ها پذیرفته شود.

این نشست دیروز ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ به میزبانی بیمه پارسیان برگزار شد.
 

انتهای پیام/