رونمایی از چهار کتاب روابط‌ عمومی در نوزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌ عمومی

رونمایی از این چهار کتاب در نوزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط ‌عمومی نشان‌دهنده توجه ویژه به توسعه دانش و مهارت‌های تخصصی در حوزه روابط‌عمومی است.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌ عمومی‌ ایران (شارا) || در مراسم اختتامیه نوزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی که به همت انجمن متخصصان روابط‌عمومی و مؤسسه کارگزار روابط‌عمومی در تاریخ ۱۲ آذر برگزار شد، از چهار کتاب مهم در حوزه روابط‌عمومی رونمایی شد. این کتاب‌ها با تمرکز بر تحولات نوین در دنیای ارتباطات و بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته، به‌عنوان منابعی ارزشمند برای متخصصان، پژوهشگران و علاقه‌مندان این حوزه معرفی شدند.

کتاب سال روابط‌عمومی ۱۴۰۲


“کتاب سال روابط‌عمومی ۱۴۰۲” که توسط انجمن متخصصان
روابط عمومی منتشر شده است، به بررسی تحولات سالانه این حوزه و روندهای جدید در دنیای روابط‌عمومی و ارتباطات می‌پردازد. این کتاب با نگاهی جامع و تحلیلی به موضوعات مهمی نظیر کاربرد هوش مصنوعی، چالش‌های ارتباطی، مدیریت بحران و تحولات ملی و بین‌المللی، به‌عنوان یک مرجع مهم و منبعی معتبر برای متخصصان روابط‌عمومی، پژوهشگران و علاقه‌مندان به این حوزه منتشر شده است.

کتاب “روابط‌عمومی ترکیبی” به‌اهتمام دکتر ولید آلبوناصر


کتاب “روابط‌عمومی ترکیبی” به‌عنوان نخستین کتاب در زمینه
روابط ‌عمومی است که با بهره‌گیری از هوش مصنوعی به نگارش درآمده است. این کتاب با تمرکز بر رویکرد نوین ارتباطی، با استفاده از ترکیب رسانه‌های سنتی و دیجیتال، تلاش دارد تا ارتباطی مؤثر و منسجم با مخاطبان برقرار کند.

یکی از ویژگی‌های برجسته کتاب، تأکید بر اهمیت مدیران روابط‌عمومی ترکیبی است که با ویژگی‌های خاص خود می‌توانند به‌خوبی در دنیای دیجیتال و سنتی عمل کنند. همچنین، کتاب به ارائه استراتژی‌های مؤثر در روابط‌عمومی ترکیبی پرداخته و به‌طور خاص از نیاز به ابزارهای دیجیتال برای موفقیت در این نوع روابط‌عمومی صحبت کرده است.

کتاب “اینفوگرافیک در روابط‌عمومی”


کتاب “اینفوگرافیک در روابط‌عمومی” نوشته دکتر عادل میرشاهی توسط انتشارات کارگزار روابط‌عمومی منتشر شد. این کتاب ۱۶۳ صفحه‌ای به بررسی و تحلیل مفصل اینفوگرافیک در روابط‌عمومی پرداخته و شامل مراحل تحقیق، برنامه‌ریزی، طراحی، انتشار و ارزیابی این ابزار مهم در ارتباطات است.

 کتاب در پی ارائه رویکردی جدید به اینفوگرافیک و نقش آن در بهبود ارتباطات روابط‌عمومی‌ها، با بهره‌گیری از جدیدترین فناوری‌ها و ابزارهای هوش مصنوعی است. از جمله ویژگی‌های برجسته این اثر، اشاره به تغییرات سریع تکنولوژی و اهمیت استفاده از نرم‌افزارهای به‌روز برای طراحی گرافیک‌های اطلاع‌رسان است. در این کتاب به مفاهیم مهمی همچون رنگ‌شناسی، تایپوگرافی و طراحی مینیمال پرداخته شده است.

کتاب “ارتباطات سلامت”


سازمان‌های سیاست‌گذار در زمینه سلامت باید تلاش کنند “سواد رسانه‌ای سلامت” مردم را برای توانایی تحلیل پیام‌های سلامت‌محور به‌منظور خودمراقبتی و فعالیت‌های آگاهانه برای حفظ و ارتقای سلامت خود و خانواده‌هایشان ارتقا دهند.

 روابط‌عمومی‌های نظام سلامت نیز باید “سواد سلامت رسانه‌ای” خود را ارتقا دهند تا با به‌کارگیری ابزارهای ارتباطی بتوانند اطلاعات پیچیده علمی-پزشکی را به مطالب قابل درک و جالب در عین حفظ اصالت آن برای مردم تبدیل کنند.

پاندمی کرونا به‌خوبی نشان داد که روابط‌عمومی‌های نظام سلامت چه تأثیری در مدیریت بحران‌های سلامت‌محور می‌توانند داشته باشند و تقویت این حوزه سرمایه‌گذاری ارزشمندی برای بحران‌های پیش‌رو خواهد بود؛ موضوعی که تا به امروز به‌خوبی به آن پرداخته نشده است.

رونمایی از این چهار کتاب در نوزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط ‌عمومی نشان‌دهنده توجه ویژه به توسعه دانش و مهارت‌های تخصصی در حوزه روابط‌عمومی است. تمرکز بر فناوری‌های نوین مانند هوش مصنوعی، تأکید بر ترکیب رویکردهای سنتی و دیجیتال و اهمیت ارتباطات در حوزه سلامت، از جمله موضوعات کلیدی این آثار است که می‌تواند نقش مؤثری در ارتقای سطح حرفه‌ای روابط‌عمومی در کشور ایفا کند.