روند دیجیتالی‌شدن آموزش به یادگیری کودکان آسیب می‌رساند

در مقاله “مغز خود را بازیابی کنید” که در گاردین منتشر شده است، جان آر مک آرتور به مطالعه اخیری اشاره می‌کند که نشان می‌دهد کودکان ۱۰ تا ۱۲ساله هنگام خواندن روی کاغذ بهتر از صفحه‌نمایش یاد می‌گیرند. او استدلال می‌کند که این یافته‌ها باید نگرانی‌هایی را در مورد روند دیجیتالی‌شدن آموزش ایجاد کند.

 شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || در مقاله “مغز خود را بازیابی کنید” که در گاردین منتشر شده است، جان آر مک آرتور به مطالعه اخیری اشاره می‌کند که نشان می‌دهد کودکان ۱۰ تا ۱۲ساله هنگام خواندن روی کاغذ بهتر از صفحه‌نمایش یاد می‌گیرند. او استدلال می‌کند که این یافته‌ها باید نگرانی‌هایی را در مورد روند دیجیتالی‌شدن آموزش ایجاد کند.

به گزارش شارا به نقل از گاردین، مطالعه‌ای که در کالج معلمان دانشگاه کلمبیا انجام شد، از شرکت‌کنندگان خواست تا متن‌های اصلی را روی کاغذ و روی صفحه‌نمایش بخوانند. سپس از آنها خواسته شد تا در مورد متن سؤالات پاسخ دهند. نتایج نشان داد که شرکت‌کنندگانی که متن را روی کاغذ خواندند، در پاسخ به سؤالات عملکرد بهتری داشتند.

مک آرتور استدلال می‌کند که این یافته‌ها نشان می‌دهد که خواندن روی کاغذ برای “خواندن عمیق” ضروری است. او می‌نویسد که خواندن روی کاغذ به کودکان کمک می‌کند تا متن را بهتر پردازش کنند و معنای عمیق‌تری از آن را درک کنند.

مک آرتور هشدار می‌دهد که روند دیجیتالی‌شدن آموزش می‌تواند به این توانایی کودکان برای خواندن عمیق آسیب برساند. او می‌نویسد که مدارس و والدین باید به اهمیت خواندن روی کاغذ برای یادگیری کودکان توجه کنند.