روندهای بانکداری برای سال 2022 (3): حرکت به سمت «ابر»

برای ایجاد ظرفیت‌های جدید و سرعت در ارائه خدمات، بانکها و اتحادیه های اعتباری باید به دنبال راه حل های رایانش ابری برای ذخیره داده ها و پشتیبانی از تحلیل های کاربردی باشند. زیرساخت های مبتنی بر ابر می تواند به سازمان های بانکی کمک کند تا در یک لحظه نسبت به تغییرات بازار واکنش نشان دهند.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)|| اکثر سازمان های بانکی و خدمات مالی به دلیل پیچیدگی و نگرانی های قابل توجه در مورد امنیت، ریسک، حاکمیت و کنترل، هنوز سیستم های اصلی را در فضای ابری مستقر نکرده اند.


برای ایجاد ظرفیت‌های جدید و سرعت در ارائه خدمات، بانکها و اتحادیه های اعتباری باید به دنبال راه حل های رایانش ابری برای ذخیره داده ها و پشتیبانی از تحلیل های کاربردی باشند. زیرساخت های مبتنی بر ابر می تواند به سازمان های بانکی کمک کند تا در یک لحظه نسبت به تغییرات بازار واکنش نشان دهند.

به گفته IBM، «سازمان‌ها فرصت بسیار زیادی برای استفاده از محاسبات ابری برای هدایت نوآوری و بهبود موقعیت رقابتی خود دارند. رایانش ابری – چه خصوصی، چه ترکیبی یا عمومی – سازمان ها را قادر می سازد تا در عین کاهش هزینه های فناوری اطلاعات و هزینه های عملیاتی، چابک تر باشند. علاوه بر این، مدل‌های ابری سازمان‌ها را قادر می‌سازد تا تحول دیجیتالی لازم برای رقابتی ماندن در آینده را بپذیرند.

 

بر اساس گزارش IBM، اکثر سازمان‌های خدمات مالی هنوز سیستم‌های اصلی را در فضای ابری مستقر نکرده‌اند. دلایل اصلی آن، پیچیدگی و نگرانی‌هایی در مورد امنیت، ریسک، حاکمیت و کنترل است.

 

بانک‌ها به طور فزاینده‌ای به راه‌حل‌های رایانش ابری برای ذخیره داده‌ها و پشتیبانی از تحلیل‌های کاربردی نگاه می‌کنند.  راه‌حل‌های ابری موجب تقویت بینش مشتری، بهبود کارایی، افزایش نوآوری، چابکی بیشتر و کاهش خطر امنیت می‌شود. راه‌حل‌های ابری همچنین بهره‌وری انسان را افزایش و بینش‌هایی را ارائه می‌دهند که می‌توانند تأثیر مثبتی بر تحول داشته باشند.

راه حل های رایانش ابری در بازار موسسات مالی سنتی و غیرسنتی در سال 2022 رایج خواهند شد. سازمان ها در هر اندازه باید به سمت ابر حرکت کنند تا باقی بمانند.