روش‌های برتر روابط عمومی در آمریکا اعلام شد

مدیر مرکز روابط‌عمومی و ارتباطات استراتژیک، هدف از این مطالعه را ارائه بینشی به کارگزاران روابط‌عمومی در حوزه‌ی روش‌های برتر اعلام کرد.

روش‌های برتر روابط عمومی در آمریکا اعلام شد

 

نکاتی در مورد منبع خبر:  ذکر منبع حتما باید در بازانتشار مطالب و اخبار اختصاصی رسانه‌ها و پایگاه های اینترنتی رعایت شود؛ چون حاصل تلاش و کار افراد دیگری است. ذکر منبع یک امر معمول است و ایرادی ندارد که رسانه‌ها با ذکر منبع، اخبار و مطالب همدیگر را نقل کنند. اما متاسفانه تعداد زیادی از همکاران رسانه ای مطالب و خبرهای سایر رسانه ها را کپی کرده و از ذکر منبع آن خودداری می کنند. شارا در صورتی اجازه باز انتشار مطالب خود را می دهد که منبع آن به طور کامل ذکر شود.

 

 16 فروردین 1391به گزارش نتایج مطالعات صورت گرفته توسط مرکز روابط عمومی و ارتباطات استراتژیک آننبرگ یو.اس.سی،‌ بودجه های تخصیص داده شده به روابط عمومی نسبت به دو سال گذشته عمدتا در حال افزایش هستند و اندازه گیری و ارزیابی نیز رشد را تجربه می‌کنند.
این مطالعات هر دو سال یک بار و در آخرین فصل سال با همکاری جامعه آرتور دبلیو پیج،‌ انجمن بین‌المللی ارتباطگران تجاری و موسسه روابط‌عمومی آمریکا صورت می‌گیرد. در این مطالعه 620 ارتباطگر ارشد یا گزارش‌های مستقیم آن‌ها برای روش‌های پذیرفته شده مورد توجه قرار گرفته است.
بورگارت تندریخ،‌ استاد دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و مدیر مرکز روابط‌عمومی و ارتباطات استراتژیک، هدف کلی از این مطالعه را ارائه بینشی کاربردی به کارگزاران روابط‌عمومی در حوزه‌ی روش‌های برتر اعلام کرد. در این مطالعه فاکتورهایی مانند بودجه،‌ خطوط گزارش‌دهی و حوزه‌های مسئولیت مورد توجه قرار گرفته است.
تندریخ گفت: “روشی که کارگزاران تاکنون از گزارش روش‌های پذیرفته شده استفاده کرده‌اندمورد بحث است تا مشخص شود که عملکرد روابط‌عمومی به چه صورت باید مدیریت و اجرا شود.”
پس از آخرین مطالعاتی که درباره روش‌های پذیرفته شده صورت گرفته است،‌ شرکت‌ها افزایش بودجه (از 4 به 9 درصد) تخصیص داده شده به اندازه گیری و ارزیابی برنامه‌های ارتباطات و روابط‌عمومی را گزارش کرده‌اند.
تندریخ گفت: “این پدیده انعکاس اتخاذ گسترده رسانه اجتماعی و ابزار نظارت بر رسانه اجتماعی است. اما ممکن است همچنین نشانه‌ای از این باشد که روابط‌عمومی در نظر بقیه سازمان‌ها به عاملی استراتژیک‌تر تبدیل شده است.”
در این مطالعه مشخص شد که از نظر ارزیابی ارتباطات،‌ متریک‌های نتیجه‌گرا مانند سود و زیان،‌ نفوذ و نتایج استراتژیک بیشتر با موفقیت در ارتباط است تا مقیاس‌هایی مانند هم‌ارزی تبلیغات،‌ اثرگذاری و بریده جراید.
یک روند ادامه‌دار دیگر این است که روابط حوزه مسئولیت رو به کاهش هستند و با رویکرد “بهترین نسل” جایگزین می‌شوند. تنها 15 درصد از پاسخ‌دهندگان روابط حوزه مسئولیت را گزارش دادند،‌ در حالی که شرکت‌ها هر روز از کارگزاری‌های بیشتری استفاده می‌کنند. در سال 2002،‌ بیش از 50 درصد از شرکت‌ها روابط حوزه مسئولیت را گزارش دادند.
تندریخ گفت: “ما دریافتیم که در طول ده سال گذشته،‌ روند کناره‌گیری از حوزه مسئولیت همچنان ادامه دارد.”
 

 

منبع: شارا (شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران)