شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)–|| شروع کلامم را با قرض گرفتن از کتاب “روابط عمومی در ایران “آغاز می کنم که در گفتار دوم چنین آمده است :”ایجاد ارتباط و تعامل بین کارکنان ،مدیران و بخش های مختلف یک سازمان با یکدیگر از وظایف درون سازمانی روابط عمومی به شمار می رود.”
این روابط عمومی است که حرکت و پویایی را به دستگاه و سیستم وارد می کند . شاید یک روز بتوانیم بدون خوردن نان سرکنیم اما نمی توانیم برای همیشه از خوردن نان صرف نظر کنیم .
شاید بشود مدت کوتاهی را بدون روابط عمومی بسر برد ولی این همیشگی و مداوم نیست . این روابطعمومی است که بر پایه دانش ، تجربه ، هنر و فن خود می تواند سازمان خود را نزد مخاطبان و رسانه و افکارعمومی به پیش ببرد .
این روابط عمومی است که می تواند با سلاح مدارا و حوصله سازمان را از خطرات و تهدیدها به سلامت عبور دهد .
روابط عمومی ماحصل همگرایی و هم اندیشی برای پیشبرد امورسازمانی است که بدیلی ندارد . نقش سازنده و سیمای شفاف روابط عمومی درروند کسب توفیق و رضایت از تلاشهای صورت گرفته معلوم می شود .
امروزه سازمانها اعم از دولتی و خصوصی و شرکتها سعی می کنن جریان پویایی و حرکت خود را در چرخ دنده های روابط عمومی گذارند تا بتواند با راهبرد و مدیریت دستگاه ، اهداف سازمانی را محقق سازد .
هرچند این چرخ دنده ها باید خوب روغن کاری شود و آن ایجاد انگیزه های مادی و معنوی درروابط عمومی است که نباید نادیده انگاشته شود، چرا که روابط عمومی هیچگاه تعریفی برای زمان و مکان خود ندارد .
زمانی می توانیم بگوییم یک کارگزارروابط عمومی موفق است که بتواند پیش نیازهای سازمانی خود را جستجو ومطالبه نماید . اوست که باید ازهر منفذی عبورکند تا بتواند سازمان خود را به اهداف عالیه و غایی برساند .
تا شناخت و معرفت از کارکرد روابط عمومی وجود نداشته باشد و صرفا یک واحد دم دستی نگریسته شود هیچگاه آن سازمان به طور اعم و اخص نزد مخاطبان و رسانه ها وافکار عمومی منزلت و جایگاهی نخواهد یافت، چراکه روابط عمومی پل ارتباطی سازمان با برون سازمان است.
نمیدانم به جز اصحاب روابط عمومی مدیران وقتی برای خواندن حجم عظیمی از مطالب و نقدهای مسئولان و کارشناسان روابط عمومی در این سایت که تنها تریبون درد و دلهای روابط عمومی ها می گذارند یا خیر؟!
ولی اگر بهانه نداشتن وقت را دارند خوب است لااقل ماهی یکبارهم شده سری به سایت شارا (شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ) بزنند و فقط کافیست تیتربرخی مطالب را گذرا مطالعه کنند تا بدانند روابط عمومی چه دغدغه ها و مشکلاتی دارد که هیچگاه پایانی نداشته و ندارد .
نظر بدهید