روابط عمومی ها و توانمندی های فردی

اگر بخواهیم کارنامه روابط عمومی ها را مورد بررسی قرار دهیم شاید آنچه بیش از همه در این بخش مورد کنکاش قرار گیرد «توانمندی فردی» شاغلین در روابط‌عمومی است که با ذوق و شوق خود در صدد هنر آفرینی در روابط عمومی هستند .

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)|| اگر بخواهیم کارنامه روابط عمومی ها را مورد بررسی قرار دهیم شاید آنچه بیش از همه در این بخش مورد کنکاش قرار گیرد «توانمندی فردی» شاغلین در روابط‌عمومی است که با ذوق و شوق خود در صدد هنر آفرینی در روابط عمومی هستند .


چه آنکه این توانمندی فردی است که می تواند اندکی از چالش‌ها و کمبودها را جبران نماید . متاسفانه سطح آموزش فعالان بخش روابط عمومی اندک است و گره گشای وظایف آنان نیست و همین نقیصه سبب می شود چارچوب فعالیت روابط عمومی ها از صورت علمی و کاربردی به توانمندی های افراد به ابعاد مختلف سوق داده شود .


بی تردید راه رسیدن به روابط عمومی آرمانی و ایده آل برگزاری آموزش های مختلف و به روزی است که دنیای روابط عمومی را به دنیایی گسترده و لایتناهی بدل کرده تا بتواند بهترین تصمیم را برای سازمان خود اتخاذ نماید .


باید قبول کنیم که دیگر شعارهای دم دستی نمی تواند راه گشای روابط عمومی در عصر حاضر باشد و باید اهالی فن و اساتید معظم این رشته بدنبال طرحی نو برای روابط عمومی ها باشند تا از این قافله عقب نمانیم .


باید گفت سالهای سال است که روابط عمومی ها با همین شعارهای دهان پر کن خود را سرگرم روزمرگی کرده و نیک می دانند این شعارها رنگ‌و بویی در تحول روابط عمومی ها نخواهد داشت !


«روابط عمومی ،وکیل مدافع و مدعی العموم سازمان » از همین قبیل مطالبی است که دیگر انطور باید و شاید روح معنوی خود را از دست داده و روابط عمومی های سازمان ها و ادارات نمی توانند در این شرایط که سرعت قطار روابط‌عمومی در جهان نسبت به گذشته سرسام آور به پیش میرود خود را در گیر چنین مطالبی کنند که راه به جایی نخواهد برد !


اگر بپذیریم که روابط عمومی «فن،هنر و صنعت است»جایگاه روابط عمومی در میان این سه گذاره کجاست و چگونه می تواند آن را به قله رفیع دانش و هنر و صنعت برساند!


باید اذعان کنیم که در روابط عمومی سازمانها آنچه بیشتر به چشم می آید توانمندی های فردی کارکنان روابط عمومی است که کور سویی برای استمرار فعالیت در این بخش گذاشته وگرنه سازمان ها رغبت چندانی برای برگزاری دوره های متعدد آموزشی خاص روابط عمومی ها ندارند چون که اعتقادی به روابط عمومی ندارند !


نمونه بارز آن را می توان به عدم حضور روابط‌عمومی ها در دوره های آموزشی برون سازمانی دانست که مدیران اغلب در تامین هزینه آموزش آنان شانه خالی می کنند !


غلامرضاشمس ناتری
کارشناس روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران_نوشهر