شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)– تمام جهان آینده صنعت خود را از طریق فرصت هایی که دنیای تکنولوژی برای آن ها به ارمغان آورده است، پذیرفته است. با این حال، حوزه روابط عمومی (PR)، برعکس فکر می کند که این مسئله منجر به مرگ این صنعت می شود و به همین دلیل دنیای روابط عمومی را در همان تفکر عقب مانده سنتی نگه می دارد.
مطمئنا، ما در حال حاضر کارهای مطبوعاتی را به صورت آنلاین انجام می دهیم، و به آرامی به سمت دنیای رسانه های اجتماعی در حال جذب هستیم، اما ما باید در حین مورد جزء پیشگامان باشیم، نه جزء آخرین کسانی که به آن می رسند.
در طول رونق فن آوری، افراد فعال در روابط عمومی سکوت کرده اند، به اجرای نقش های پشت صحنه که به وضوح تعریف شده و عمدتا محدود به روابط رسانه ای می شد، پرداخته اند. این طرز تفکر “سنتی” جای اندکی برای نوآوری و خلاقیت (ویژگی که ما به آن افتخار می کنیم) باقی می گذارد.
افراد فعال در روابط عمومی بایستی از پنهان شدن در پشت آنچه که می دانند، دست بردارند و با پلت فرم های جدید و فن آوری های جدید تعامل برقرار نموده و به این مسئله فکر کنند که چگونه بهترین حالت رشد را برای برند مشتریان خود فراهم نمایند.
روابط عمومی توسط عصر دیجیتال مورد تهدید قرار ندارد، بلکه در این زمان مهم تر از همیشه شده است. با توجه به بحث مسدود کننده های آگهی (تبلیغات) و افزایش بیش از حد اطلاعات، مصرف کنندگان دقیقا به دنبال اطلاعاتی هستند که به آن نیاز دارند، و مابقی اطلاعات را فیلتر می نمایند.
برندسازی در قدیم خطی بود و در حال حاضر، تبدیل به فرآیندی چند منبعی و چند عقیده ای شده است. متخصصان روابط عمومی باید به گفتگو درباره برند مشتری خود پیوسته، و آن را در جهت پیامرسانی خواسته های مشتری خود تحت تاثیر و نفوذ خود قرار دهند.
دنیای سنتی، دنیای دیجیتال، نوآوری و روابط عمومی، باید کاملا به نرمی و یکنواخت با هم ترکیب شوند. ارزش ما به عنوان متخصصان روابط عمومی افزایش خواهد یافت، زمانی که ما اجازه دهیم ایده ها و طرز تفکرهای نسل قدیم جای خود را به نوآوری، خلاقیت و استراتژی های جدید بدهند.
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
نظر بدهید