
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)– در ابتدای سال جدید اقدام به خرید یک کالای ایرانی نمودم. برند مذکور تقریبا شناخته شده بود و کیفیت کالا نیز خوب است در کل از خرید این وسیله راضی هستیم. یک نکته در ذهنم نقش بسته است. چرا با اینکه بعضی از کالاهای داخلی قدرت رقابت با برندهای هم تراز خارجی را دارند ولی نمی توانند رقابت کنند. شاید بخش عمده این موضوع عدم تبلیغات صحیح باشد. تبلیغات قسمتی از کار روابط عمومی حرفه ای است. وظیفه روابط عمومی حرفه ای چیست؟ تبلیغات،ارتباطات، تحقیقات،انتشارات،
درصورتی که هر یک از 4 موضوع مذکور ناتمام بماند روابط عمومی تأثیر گذاری نخواهیم داشت. در بخش تبلیغات می بایست فعالیت حرفه ای همراه با بهره گیری از تکنولوژیهای روز دنیا را داشته باشیم. استفاده از فضای مجازی،مخاطب شناسی و داشتن بازار لازمه این بخش است.
ارتباطات دوسویه با مخاطب و نیز کسب اطلاع از خواست مشتری یکی دیگر از وظایف روابط عمومی حرفه ای می باشد. در بخش تحقیقات نیز داشتن استراتژی مهم است. اگر تحقیقات لازم جهت تعیین هدف تولید و عرضه را نداشته باشیم نمی توانیم در گردونه رقابت باقی بمانیم و براحتی از بازی تجارت حذف می شویم و در آخرین موضوع می توان به انتشارات اشاره نمود. ایده ها و اطلاعات و نیز مطالب خود را به واسطه انتشارات به دست مخاطب میرسانیم. اگر انتشارات قوی و حرفه ای داشته باشیم قدرت اطلاع رسانی خواهیم داشت و ارتباط با مخاطب را اثرگذار خواهیم کرد.
حال چگونه باید به هدف رسید؟ در بازار های تجاری دنیا از مقوله روابط عمومی حرفه ای جهت پیشبرد کار تجارت استفاده می نمایند و مقوله روابط عمومی به عنوان بخشی که می تواند اثرگذار باشد پذیرفته شده است. اگر تولید کنندگان داخلی می خواهند اثرگذاری پایدار و تعیین کننده ای داشته باشند باید یک واحد روابط عمومی حرفه ای در کنار برند خود ایجاد کنند.
|
نظر بدهید