روابط عمومی بستری برای معرفی فرصت‌های طلایی قشم

مدیر روابط‌عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم از روابط عمومی به عنوان بستری برای معرفی توانمندی های منطقه آزاد قشم به ایران و جهان یاد کرد.

 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)|| مدیر روابط‌عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم از روابط عمومی به عنوان بستری برای معرفی توانمندی های منطقه آزاد قشم به ایران و جهان یاد کرد.
 
 به گزارش شارا به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، حسین مرادی با بیان این مطلب گفت: این مدیریت در پنج بخش هسته مرکزی فعالیت ها، اطلاعات اخبار و فضای مجازی، انتشارات و تبلیغات محیطی، سمعی و بصری، امور بین الملل و ارتباطات مردمی به ارایه خدمات به سازمان، نهادها و جامعه جزیره و کشور مشغول است.
 
 وی به بخشی از اقدامات اصلی این مدیریت در سال گذشته اشاره کرد و افزود: انعقاد قرارداد اکران تبلیغات سازمان در ۳۴ فرودگاه کشور، انعقاد قرارداد با صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران جهت پخش تیزر و آگهی های منطقه آزاد قشم از شبکه های سراسری و ۱۱ شبکه استانی، انعقاد قرارداد با صدا و سیمای مرکز خلیج فارس جهت تولید ۱۴برنامه زنده تلویزیونی و پخش از شبکه مرکز خلیج فارس و پخش هم زمان برخی از اجراها به صورت زنده در شبکه شما، نمادوی شبکه دو و شبکه البرز، فعالیت های این مدیریت در حوزه تبلیغات کشوری است.
 
 به گفته مرادی، برگزاری سه گردهمایی ویژه خانواده سازمان منطقه آزاد قشم، همکاری در برگزاری ۱۵ مراسم درون و برون سازمانی، هماهنگی و نظارت بر برگزاری مراسم، همایش ها، کنسرت ها و …، برنامه ریزی برای مراسم افتتاح پروژه های هفته دولت، همکاری در برگزاری ۱۹۲ مراسم مذهبی و فرهنگی برون سازمانی، همکاری در برگزاری نمایشگاه هفته دفاع مقدس و خرید ۴۲۴ جلد کتاب با دو عنوان( پسر ناخدا ابراهیم و جعبه سیاه زیست بوم خلیج فارس ) با موضوعات مرتبط با جزیره قشم باهدف معرفی جزیره به مهمانان داخلی و خارجی بخش دیگری از فعالیت های این مدیریت در سال گذشته بوده است.
 
 مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم از رشد ۶۰ درصدی تولید خبر در این مدیریت طی سال گذشته نسبت به سال ۹۷ خبر داد و بیان داشت: واحد اطلاعات اخبار و فضای مجازی با گستره متنوعی از اقدامات از تولید خبر تا برگزاری نشست های خبری و نشر آن در فضاهای مختلف رسانه ای و فضای مجازی در سال ۹۸ با تولید یک هزار و ۳۲۳ خبر، نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد رشد تولید محتوا داشته است.
 
 وی ادامه داد: این واحد با درج مطالب در سایت سازمان، پنج کانال واتس آپی، یک کانال تلگرامی و یک کانال اینستاگرامی به بیش از ۶۵۰ هزار مخاطب به طور مستقیم اطلاعات و آمار فعالیت های انجام شده در این منطقه آزاد را ارایه می دهد.
 
 مرادی اضافه کرد: برگزاری این نشست ها با دعوت از خبرنگاران محلی و کشوری به بازتاب عملکردهای سازنده منطقه آزاد قشم در حوزه های مختلف کمک کرده است.
 
 وی از درج ۴ هزار و ۴۳۹ مطلب و یک هزار و ۵۵۲ گزارش تصویری در کانال ها طی سال ۹۸ خبر داد و عنوان داشت: در این مدت ۳۴۵ فیلم در کانال اطلاع رسانی، ویدئو رسانه آپارات و سایت سازمان کار شده و ۸ هزار و ۳۰۲ مورد از اخبار قشم در رسانه های کشوری منتشر گردیده است. همچنین ۸۴۷ مورد اطلاع رسانی مناسبت ها و رویدادهای سالانه داشته ایم.
 
 مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: پخش ۱۰۵ مورد مصاحبه رادیویی و تلویزیونی روسای کمیته های ستاد اجرایی خدمات سفر قشم، هماهنگی پخش ۱۰۴ خبر و ۵۰۰ تیزر تبلیغاتی سازمان منطقه آزاد قشم از شبکه های سراسری و استانی بخش دیگری از اقدامات واحد اطلاعات اخبار و فضای مجازی بوه است.
 
 به گفته مرادی، تعداد محتوای منتشر شده در فضای مجازی توسط این واحد در سال ۹۸ به بیش از ۳۰ هزار مورد تنها در سایت و شبکه های اجتماعی مستقیم زیر مجموعه این مدیریت می رسد.
 
 طراحی و چاپ بیش از ۱۴۵ هزار بروشور و کاتالوگ
 مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر اقدامات سازنده واحد انتشارات و تبلیغات محیطی جهت معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری و اقتصادی گردشگری جزیره اظهار داشت: طراحی و چاپ این تراکت ها، بروشورها و کاتالوگ ها در زمینه معرفی فرصت های سرمایه گذاری در قشم به زبان های فارسی و انگلیسی بوده است.
 
 وی ادامه داد: معرفی صنایع دستی، فرصت های سرمایه گذاری در حوزه شیلات، جاذبه های گردشگری، موزه ها و… همچنین معرفی جزیره و فرصت های سرمایه گذاری آن به زبان انگلیسی ویژه نمایشگاه فیتور اسپانیا نیز قسمتی از این اقدامات در سال ۹۸ است.
 
 مرادی به چاپ ۲۱ هزار فرم اداری در قالب بن های تخفیف ویژه مدارس و فرم درخواست اشاره کرد و گفت: در این مدت، ۸ هزار و ۹۳۲ مترمربع بنر به مناسبت های مختلف توسط واحد انتشارات و تبلیغات محیطی طراحی، چاپ و نصب شده، طراحی و چاپ دو هزار فولدر نیز بخش دیگری از این فعالیت هاست.
 
 ساخت بیش از ۲۰۰ فیلم و کلیپ گزارشی از اقدامات سازمان منطقه آزاد قشم
 مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت: واحد سمعی بصری این مدیریت با تلاش در ارایه گزارش های تصویری و فیلم، تولید و ساخت چهار تیزر برای نمایش در فرودگاه های سراسر کشور و شبکه های ملی و استانی، همچنین تولید و ساخت پنج فیلم (مستندهایی باعنوان در مسیر توسعه) یکی از واحدهای فعال در حوزه معرفی توانمندی های قشم است.
 
 وی از تهیه دو هزار عکس، تهیه بیش از ۳۰ موشن گرافیک در خصوص بازدیدها و فعالیت های عمرانی و افتتاحیه های شرکت های مستقر در این منطقه و ساخت ۱۰۰ کلیپ از اقدامات سازمان جهت نشر در فضای مجازی خبر داد و افزود: در سال ۹۸ با ساخت ۲۴ کلیپ از مناسبت های مختلف در قشم توانستیم بخشی از فرهنگ و آداب و رسوم جزیره را به مردم کشور معرفی کنیم.
 
 مرادی به تهیه ۸۹ گزارش تصویری و خبری برای پخش از شبکه مرکز خلیج فارس اشاره کرد و گفت: ساخت ۱۵ کلیپ از بازدیدهای هفتگی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و برنامه های وابسته روابط عمومی و امور بین الملل، پخش رادیویی ۳۸ خبر از شبکه سراسری و ۵۶ خبر از مرکز خلیج فارس، نمونه ای دیگر از فعالیت های این واحد است.
 
 معرفی قشم در عرصه تعاملات جهانی
 مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت: واحد امور بین الملل این مدیریت نیز با انعکاس اخبار سازمانی به زبان انگلیسی و نشر آن در سایت مربوطه ضمن معرفی خدمات منطقه آزاد قشم، به معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری، گردشگری و اقتصادی جزیره پرداخته و آماده ارایه خدمات مشاوره ای به سرمایه گذاران خارجی است.
 
 به گفته مرادی، چاپ دو هزار ۲۰۰ بروشور به زبان انگلیسی ویژه توزیع در نمایشگاه فیتور اسپانیا بخش کوچکی از اقدامات این واحد در راستای جذب سرمایه گذار و گردشگر به جزیره قشم باهدف کمک به افزایش رونق اقتصادی و ارزآوری این منطقه در سال گذشته بوده است.
 
 وی با اشاره به سایر اقدامات این واحد افزود: تماس، پیگیری و تهیه اطلاعات سفرای کشورهای فعال در ایران باهدف افزایش فضای رایزنی های اقتصادی، برقراری بستر گفتمان فرهنگی و هویتی، تهیه لیست مناسبت های بین المللی جهت تدوین تقویم مناسبتی بین المللی و بررسی زمینه های معرفی و تبلیغ جذابیت های قشم در جهان گوشه ای از عملکرد این واحد در سال ۹۸ است. پل ارتباطی مستقیمی به نام میز خدمت
 
 مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم از اجرای میز خدمت برای ایجاد فضایی جهت ارتباط مستقیم بین مردم و مسوولان یاد کرد و گفت: واحد ارتباطات مردمی با راه اندازی میز خدمت و برگزاری جلسات دیدار مردمی در دسته بندی های مختلف با مدیران مربوطه به حل مشکلات و توسعه خدمات این سازمان کمک کرده است.
 
 وی اضافه کرد: جمع آوری درخواست های مردمی در دیدار با رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و ارسال به واحدهای مربوطه جهت بررسی و رسیدگی، همکاری با ادارات و نهادهای مستقر در جزیره در خصوص برگزاری جشن ها و مناسبت های ملی و مذهبی نیز از دیگر اقدامات این واحد در سال گذشته می باشد.
 
 مرادی در پایان سخنان خود با اشاره به منویات مقام معظم رهبری برای نام گذاری سال ۹۹ به نام سال جهش تولید عنوان داشت: امیدواریم همانند سال های گذشته، بتوانیم جهت بازتاب فعالیت های بخش های مختلف سازمان منطقه آزاد قشم باهدف تحقق این شعار موفق عمل کنیم و ظرفیت های این جزیره تاریخی، تجاری و گردشگری را در حوزه های مختلف به مردم کشور و دنیا معرفی کنیم.