روابط عمومی‌ها باید مظاهر فرهنگی را به کمک مؤسسات فرهنگی احیا کنند

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- عضو هیات مدیره انجمن روابط عمومی ایران گفت: اگر مواردی نظیر فرهنگ و اقتصاد سهوا و یا عمدا مورد توجه قرار نگیرد، در درازمدت بر زندگی انسان تأثیر منفی می‌گذارد.

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) عضو هیات مدیره انجمن روابط عمومی ایران گفت: اگر مواردی نظیر فرهنگ و اقتصاد سهوا و یا عمدا مورد توجه قرار نگیرد، در درازمدت بر زندگی انسان تأثیر منفی می‌گذارد.
 
 به گزارش شارا از ایسنا، میرزا بابا مطهری‌نژاد صبح امروز (چهارشنبه) در همایش نقش مؤسسات فرهنگی و روابط عمومی‌ها در تحقق شعار سال، اظهار کرد: بحث مشترک بین روابط عمومی‌ها و مؤسسات فرهنگی بحثی معرفتی است و باید این مؤسسات ابتدا برای تأثیر گذاشتن بر روی هر پدیده آن را بشناسند.
 
 وی با بیان اینکه شناخت بحث فرهنگ و ارتباطات بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: زندگی انسان چهار رکن دارد که شامل فرهنگ و ارتباطات، اقتصاد، سیاست و حقوق می‌شود، اما بحث فرهنگ و ارتباطات اساسی‌ترین رکن است.
 
 مطهری‌نژاد افزود: اگر مواردی نظیر فرهنگ و اقتصاد سهوا و یا عمدا مورد توجه قرار نگیرد در درازمدت بر زندگی انسان تأثیر منفی می‌گذارد، به گونه‌ای که با یک اشتباه ممکن است انسان یک عمر گرفتار شود.
 
 عضو هیات مدیره انجمن روابط عمومی ایران ادامه داد: فرهنگ و ارتباط مهمترین رکن زندگی انسان است و اگر مورد توجه قرار نگیرد اقتصاد، سیاست و حقوقی هم در کار نخواهد بود.
 
 مطهری‌نژاد با بیان اینکه روابط عمومی‌ها با قرارگیری در کنار مؤسسات فرهنگی پیام‌های ارتباط جمعی را تبیین می‌کنند، افزود: به دلیل اینکه مؤسسات و روابط عمومی‌ها مخاطب خود را نمی‌شناسند، باید برای گذاشتن هر پیامی ابتدا هر سؤال احتمالی مخاطب را شناخته و پاسخ دهند و بعد پیام را منتشر کنند.
 
 وی افزود: باید روابط عمومی‌ها مظاهر فرهنگی را به کمک مؤسسات فرهنگی احیا کند.