روابط عمومی؛ سهیم در موفقیت سازمان

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در بسیاری از کشورها و کشورهای در حال توسعه به روابط عمومی به عنوان یک علم، هنر و حرفه نگاه می شود و همین است که روابط عمومی در آنجا رشد بسیاری داشته است.

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) در بسیاری از کشورها و کشورهای در حال توسعه به روابط عمومی به عنوان یک علم، هنر و حرفه نگاه می شود و همین است که روابط عمومی در آنجا رشد بسیاری داشته است.

 

در برخی از استان های کشور ما نگاه به روابط عمومی تغییر مثبت و حرفه ای تری داشته در استان کرمان روند رو به پیشرفتی داشته ایم. روابط عمومی اگر قوی باشد و وظایف واقعی خود را بداند و به آن عمل کند، مسلما این به نفع سازمان و مدیران آن سازمان است. اما گاها مسئولان جور دیگری فکر می کنند. متاسفانه خود مسئولان روابط عمومی هم گاها این حرفه و این هنر را جدی نمی گیرند؛ دنبال ارتقایش نیستند چرا که در بسیاری از ادارات شهرستان ما مسئولین واحدهای روابط عمومی ها نقش مثبتی ایفا نمی کنند.


در روابط عمومی موثر، پاسخگویی و ارتباط با رسانه دو اصل بسیار مهم است. ارتباط با رسانه آنقدر مهم است که در رشته های دانشگاهی روابط عمومی گرایش امور رسانه می باشد که بنده هم در این گرایش مشغول تحصیلم. اگر مقوله ارتباط با رسانه ها را از روابط عمومی بگیریم آن روابط عمومی ضعیف می شود.


تغییر نگرش مدیران می تواند به پیشرفت روابط عمومی کمک کند. این را بدانند روابط عمومی خوب موثر و حرف های می تواند نیاز مخاطبان را برآورده کند و در نهایت به تحقق رسالت سازمان کمک وافری کند.

 

نیاز به آموزش در حوزه مسئولان روابط عمومی بسیار احساس می شود که روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی در این راستا عملکرد خوبی داشته و سال گذشته دوره ای مناسب برای آموزش روابط عمومی واحد های تابعه برگزار کرد.
 

سیدعلی آتشی پور
مدیر روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سیرجان