روابط عمـومی آینـده پـژوه و تفکـر محـور

روابط عمومی پژوهشگاه با رویکرد معرفی مناسب پژوهشگاه در سطح ملی و بین المللی در ارتباطات خود به عوامل تاثیرگزاری همانند تفکر محوری، مشارکت متقابل و آینده پژوهی تاکید دارد. در این راستا “ارتباطات مخاطب محور و مغزافزاری با الگوی یکپارچه” به عنوان راهبرد روابط عمومی پژوهشگاه صنعت نفت تعیین شده است.

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) پژوهشگاه صنعت نفت به عنوان بزرگترین مرکز پژوهش و خلق فناوری صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در خاورمیانه و بیش از نیم قرن سابقه، همواره با ارائه راهکارهای فناورانه به نیازهای صنعت کشور پاسخ داده است.

این بازوی تحقیقاتی صنعت نفت و گاز کشور با توانمندی های پیشرو در عرصه خلق فناوری، منشاء تحولات راهبردی با تکیه بر توان داخلی و همکاری با شبکه بین المللی فناورانه، توسعه و تجاری سازی فناوری و تعهد به توسعه پایدار است.


همچنین پژوهشگاه صنعت نفت با کسب رتبه “مرکز پژوهش و فناوری برتر کشور” در نوبت های متوالی، واگذاری بیش از 80 دانش فنی به صنعت، ثبت بیش از 275 اختراع و بسیاری از دستاوردهای دیگر، تلاش کرده تا متناسب با نقش  محوری خود در توسعه پژوهش فناورانه در صنعت نفت و حوزه های مرتبط، رسالت اصلی خود مبنی بر ارائه راه حل های فناورانه برای رفع مشکلات صنعت را با جدیت کامل مورد توجه قرار دهد.


تدوین و ابلاغ سند راهبردی این مرکز پژوهشی و ماموریت های جدید و باز تعریف شده آن در بخش ستادی، بالادستی، پایین دستی و انرژی و محیط زیست باعث شده، مسیر حرکت پژوهشگاه در مسیر اقتصاد  مقاومتی به شکل دقیق و قابل ارزیابی تنظیم شود. پژوهشگاه در هر سه حوزه تخصصی دارای تجربه، تخصص و مالک دانش و فناوری است که در خلق، توسعه، انتقال و حتی صدور فناوری، نقش آفرین و رکن اصلی کشور برای تحقق صنعت نفت دانش بنیان می باشد.


بر این اساس، راهبردها و برنامه های روابط عمومی دچار تغییرات بنیادین شد تا همسو و متناسب با این مرکز بزرگ تحقیقات در عرصه بین المللی گام بردارد و با تعیین اهداف و اجرای برنامه های خود به عنوان یک سازمان کارآمد، مدرن و تاثیرگذار در تحقق صنعت نفت دانش بنیان و توسعه پایدار کشور، به سهم خود ایفای نقش کند.


روابط عمومی پژوهشگاه با رویکرد معرفی مناسب پژوهشگاه در سطح ملی و بین المللی در ارتباطات خود به عوامل تاثیرگزاری همانند تفکر محوری، مشارکت متقابل و آینده پژوهی تاکید دارد. در این راستا “ارتباطات مخاطب محور و مغزافزاری با الگوی یکپارچه” به عنوان راهبرد روابط عمومی پژوهشگاه صنعت نفت تعیین شده است.


“ ارتباطات یکپارچه، مخاطب محور، پیشبرانه، با الگوی تفاهم بازخورد و فهم متقابل” به عنوان راهبرد روابط عمومی پژوهشگاه صنعت نفت تعیین شده است. روابط عمومی پژوهشگاه در ارتباطات خود بر محور تفکر، مشارکت، آینده پژوهی و تثبیت و ارتقای جایگاه پژوهشگاه در سطح ملی و بین المللی تاکید دارد.