شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || در میان تمام تعاریف روابطعمومی که تا کنون شنیدهایم، واژه احترام، شاید کمتر دیده شده باشد. البته ما در ادبیاتمان واژه تکریم را بارها شنیدهایم، اما احترام و معادل قرار دادن آن برای روابطعمومی موضوع دیگری است که در این یادداشت به آن می پردازیم.
احترام، پایه و اساس هر رابطه موفق، از جمله روابطعمومی است. در روابطعمومی، احترام به معنای ارزش قائل شدن برای مخاطبان و مشتریان و درک نیازها و خواستههای آنهاست با این حال اگر در موضوع عمیق شویم میبینیم که روابطعمومی خود چیزی جز احترام نیست.
۱. اگر روابطعمومیها با مخاطبان خود بر اساس کدهای اخلاقی رفتار میکنند به این دلیل است که روابطعمومی یعنی احترام.
۲. اگر روابطعمومیها باید صدای مخاطبان را بشنوند، بدین معناست که روابطعمومی یعنی احترام.
۳. اگر روابطعمومیها باید پاسخگوی افکار عمومی باشند، بدین معناست که روابطعمومی یعنی احترام.
۴. احترام به حریم خصوصی دیگران اگر محور اقدامات روابطعمومی است، نشان می دهد که روابطعمومی یعنی احترام.
۵. اگر روابطعمومیها باید همدلی کنند، بدین معناست که مشکل دیگران را محترم میدارند و این یعنی احترام.
۶. اگر روابطعمومی در سازمان تشریفات را مدیریت میکند، بدین معناست که روابطعمومی یعنی احترام.
۷. اگر روابطعمومیها باید اصول ارتباطات انسانی را رعایت کنند، بدین جهت است که روابطعمومی یعنی احترام.
۸. اگر از روابطعمومیها خواسته شده که خشم خود را علنی نکنند و خوددار باشند، نشان می دهد که روابطعمومی یعنی احترام.
۹. اگر روابطعمومیها باید موضوعات را تا رسیدن به یک نتیجه مشخص پیگیری کنند، بیانگر این است که روابطعمومی یعنی احترام.
۱۰. اگر روابطعمومی باید متنی بدون غلط بنویسد، نشان دهنده این است که روابطعمومی یعنی احترام.
بدیهی است که نتیجه احترام اعتماد است. نتیجه احترام روابط قوی با سازمانها و اشخاص دیگر است. نتیجه احترام اثربخشی بیشتر و شهرت و اعتبار بیشتر است. بنابراین تمام اهالی روابطعمومی میدانند که وظیفهای جز احترام گذاشتن ندارند.
در نهایت، احترام به عنوان یک اصل اساسی در روابطعمومی، نقشی کلیدی در ایجاد روابط موفق با مخاطبان و دستیابی به اهداف سازمانی ایفا میکند.
انتهای پیام/
|
نظر بدهید