عکاسان خبری برای اینکه از این قافله عقب نمانند خود پیشدستی کرده و سعی در ایجاد ارتباط و اهمیت پوشش تصویری میکنند.
شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || روابطعمومیهای ادارات و سازمان ها برای انتشار رویدادها که جنبه خبری و اطلاع رسانی منطقه یی و کشوری دارد سعی می کنند ابتدا خبرنگاران را مطلع کرده و کمتر از عکاسان خبری برای پوشش تصویری استفاده می کنند.
معمولا روابطعمومی ها علاقه یی در این زمینه نشان نمی دهند مگر آنکه جنبه مستندسازی برایشان داشته باشد.
این روابطعمومیها در وهله نخست از خبرنگاران خبرگزاریها و پایگاههای خبری و جراید برای نشر اخبار و نشستها بهره برده و از کارکرد عکسهای خبری و پوشش تصویری آن کمتر مطلعند.
عکاسان خبری برای اینکه از این قافله عقب نمانند خود پیشدستی کرده و سعی در ایجاد ارتباط و اهمیت پوشش تصویری میکنند.
در واقع دعوت نامه های روابطعمومی ها بیشتر به دست خبرنگاران می رسد تا عکاسان!
یک روابطعمومی کارآمد و کار کشته که درباره اهمیت عکس از رخدادها و غیره آگاه است عکاسان را نادیده نگرفته و میداند چه بسا اهمیت عکس از خبر بیشتر بوده و انتشار یک عکس یا عکسهای گزارشی می تواند اهداف یک سازمان در اذهان افکار عمومی را افزون کند.
شاید بتوان گفت مردم از خواندن یک خبر چند پاراگرافی حوصله چندانی به خرج نمی دهند و فقط به خواندن تیتر و لید خبر اکتفا کنند اما مسلما برای دیدن عکس های جذاب خبری فوری از کنار آن نمی گذرند.
از اینرو روابطعمومی ها با اهمیت بر شمردن خبر در کنار عکس از عکاسان خبری خبرگزاری ها غفلت نورزند و آنان را نیز در رویدادهای مهم خبری که می تواند بار اطلاع رسانی را افزون کند بی نصیب نگذارند.
انتهای پیام/
|
نظر بدهید