روابط‌عمومی‌ طلایه‌دار جبهه ارتباطات است

روابط‌عمومی‌ به‌مثابه ضریب نفوذ و ضریب اثری است که بین مجموعه تحت اشراف آن و مردم به‌عنوان مخاطب بیرونی است و زمانی می‌توان اذعان داشت یک روابط‌عمومی‌ موفق عمل می‌کند که ضریب نفوذ بیشتری اعمال کند.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)|| نخستین جشنواره روابط‌عمومی‌ و مدیران برتر رسانه شهرداری شیراز همزمان با آیین تجلیل از مدیران و کارکنان سازمان‌ها، مناطق و اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز آغاز بکار کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در این آیین با تصریح بر چارچوب نظری و عملی حوزه روابط اجتماعی و دستورالعمل‌های آن مبتنی بر دین مبین اسلام گفت: باید به‌درستی محیط اطلاعاتی پیرامون را رصد کنیم تا در تحلیل‌های خود دچار اشتباه نشویم؛ چراکه نداشتن اطلاعات لازم و نبود تحلیل علاوه بر تحلیل اشتباه قدرت عملکرد صحیح را در جبهه بیرونی از دست می‌دهد.

مهدی طاهری با تصریح بر رصد اطلاعات و عمق ارتباطاتی گفت: اگر این اطلاعات به‌صورت عمقی دیده و منتقل نشود، در حوزه تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی نمی‌توان به‌درستی عمل کرد.

او گفت: برای رسیدن به عمق تحلیل علاوه بر رصد باید شناخت کافی از تاریخ و جغرافیای حوزه تحلیل نیز داشته باشیم و در این مسیر صداقت به معنای اشراف عالمانه و هم انعکاس همه واقعیت‌ها اگرچه تلخ داشت.

رئیس کمیسیون فرهنگی و سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز نیز گفت: روابط‌عمومی‌ به‌مثابه ضریب نفوذ و ضریب اثری است که بین مجموعه تحت اشراف آن و مردم به‌عنوان مخاطب بیرونی است و زمانی می‌توان اذعان داشت یک روابط‌عمومی‌ موفق عمل می‌کند که ضریب نفوذ بیشتری اعمال کند.

علی‌اکبر سلطانی با تقدیر از حضور پیشکسوتان روابط‌عمومی در این مراسم گفت: باید یک اتاق اندیشه‌ورز با حضور پیشکسوتان و افراد صاحب‌نظر و تجربه در حوزه روابط‌عمومی‌ برای افزایش ضریب نفوذ شکل گیرد تا روابط‌عمومی‌ و به تبع آن مجموعه بتواند با ضریب نفوذ و قدرت بیشتری عمل کند.

آرش فرج‌زاده قائم مقام شهرداری شیراز گفت: روابط‌عمومی حوزه پنهان و سربازان پنهان شهرداری هستند و از زمان شکل گیری تا پایان، در کنار و یار و یاور اجرایی پروژه‌های شهرداری هستند.

او گفت: روابط‌عمومی‌ همانند سربازانی فعال حضوری موثر در عرصه‌های اجرایی، عملیاتی و ستادی شهرداری دارند و به‌مثابه چشم و گوش حوزه شهرداری هستند که بابد دو سویه عمل کنند.

قائم‌مقام شهردار شیراز گفت: روابط‌عمومی‌ باید در بحث تکنیکال پیشرفت جدی کند


روابط‌عمومی‌ طلایه‌دار جبهه ارتباطات است

رضا جاویدی مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز نیز گفت: ما در حوزه اطلاع‌رسانی اعتقاد راسخ داریم که شورای اسلامی شهر شیراز به‌عنوان نهاد سیاست‌گذار و نظارت بر شهرداری و شهرداری هم به‌عنوان مکمل خدمت‌رسانی به مردم حضوری فعال در حوزه‌های اجتماعی، عمرانی، خدماتی و فرهنگی دارند و روابط‌عمومی‌ نیز به‌عنوان طلایه‌داران این جبهه باید بدون کم‌وکاست اطلاع‌رسانی‌را انجام دهند.

جاویدی به افزایش تعاملات بین‌الملل در اداره کل با توجه به بیشترین تعاملات این حوزه در ششمین دوره شورای اسلامی شهر اشاره و گفت: بحث خواهرخواندگی با دوحه قطر، مسقط عمان و شهر‌های سوریه و عراق در دستور کار قرار دارد.

او در بحث اداره اطلاع‌یابی و ارتباطات مردمی نیز به‌منظور خدمات‌رسانی بهتر به مسافرین نوروزی از طریق ارسال مکان‌نما اشاره و بیان کرد: با این تمهید بیش از پنج هزار نفر مسافر نوروزی هدایت مسیر و خدمات‌رسانی شدند.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز با اشاره به رصد روزانه و مخابره اخبار در حوزه اطلاع‌رسانی گفت: در این مبحث شاهد جهش چشمگیری داشتیم.

جاویدی گفت: این جشنواره تولیدات روابط عمومی‌ها در سه بخش روابط‌عمومی‌ کارا، مدیر پاسخ‌گو و بخش ویژه مردم‌داری به‌عنوان شعار و نقطه کلیدی ششمین دوره شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری که انقلابی و پاسخ‌گو است، مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

آیین رونمایی از نخستین جشنواره روابط‌عمومی‌ و مدیران برتر رسانه شهرداری شیراز باحضور مهدی طاهری، رئیس و علی‌اکبر سلطانی، افسانه خواست‌خدایی، سیده مریم حسینی و محمدرضا هاجری اعضای شورای اسلامی کلان‌شهر شیراز، آرش فرج‌زاده قائم‌مقام شهردار شیراز و برخی مدیران شهرداری شیراز و هادی رضایی رئیس بسیج رسانه فارس و تقدیر از پیشکسوتان و فعالان عرصه روابط‌عمومی‌ شهرداری شیراز همراه بود.