روابط‌عمومی‌ باید علاوه بر هدایت ارتباطی و تبلیغی جنبه عملکردی داشته باشد

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: روابط‌عمومی باید علاوه بر نگرش هدایت ارتباطی و تبلیغی، به جنبه عملکردی و جایگاه مدیریتی توجه داشته باشد.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)|| معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: روابط‌عمومی باید علاوه بر نگرش هدایت ارتباطی و تبلیغی، به جنبه عملکردی و جایگاه مدیریتی توجه داشته باشد.

به گزارش شارا به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه وبویراحمد، «سیدجواد هاشمی» امروز (۸ آبان ماه) در دیداری که مدیرکل اداره روابط‌عمومی‌  و اموربین الملل استانداری و کارکنان این اداره با وی داشت، گفت: هیچ کس جز یک روابط‌عمومی‌  حرفه ای نمی تواند، رویکرد و عملکرد آگاهی بخشی داشته باشد.

رئیس شورای اطلاع رسانی استان کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم گذار از روابط‌عمومی‌  سنتی به روابط‌عمومی‌  تحول گرا تاکید کرد و گفت: نگاه و نگرش هدفمند، تعامل گرا و پاسخگویی بیشتر و بهتر به نیازها و خواسته ها در امر اطلاع رسانی مورد توجه باشد.

هاشمی با بیان اینکه، روابط‌عمومی‌  علاوه بر تعهد، نیازمند تخصص، تجربه، خلاقیت و ابتکار است، افزود: یک روابط‌عمومی‌  پویا و کارآمد، نقش محوری ایفا می کند.

وی با بیان اینکه، از کارگزاران روابط‌عمومی‌  انتظار عملکرد مبتنی با برنامه، هدفمند و سازنده است، تاکید کرد: روابط عمومی‌ زمانی‌ می ‌تواند نقش‌ راهبردی خود را در سازمان‌ ایفا کند که‌ در تشکیلات‌ سازمان‌ کارآمدی داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه، می طلبد که مدیران سازمان های دولتی با کارکردها، قدرت و اثربخشی روابط‌عمومی‌  بیشتر بهرمند شوند، تاکید کرد: جایگاه روابط‌عمومی‌  ها از سوی مدیران تقویت شود.

هاشمی استفاده از تکنولوژی های نوین ارتباطی، بهره گیری از امکانات، ابزار و تجهیزات مورد نیاز روز و به خدمت گرفتن نیروی متخصص و آموزش نیروها را از شرایط مهم در روابط‌عمومی‌  ها بیان کرد.

وی تاکید کرد: روابط‌عمومی‌  با درک شرایط، شناسایی و تحلیل نیازهای جامعه مخاطب و مدیریت در شناخت و درک درست اهداف والای سازمانی باید یاری دهند باشد.

رئیس شورای اطلاع رسانی استان کهگیلویه و بویراحمد به نقش روابط‌عمومی‌  ها در حوزه های سیاسی، امنیتی، اجتماعی و پدافند غیرعامل اشاره کرد و به برنامه ریزی های پژوهشی در خصوص مسائل اطلاع رسانی و فرهنگ‌ سازی در انجام ماموریت ها، وظایف و مسئولیت های روابط‌عمومی‌  و تقویت عملکردها تاکید کرد.

هاشمی افزود: مهارت های نیروی انسانی و دانش افزایی حرفه ای روابط‌عمومی‌  و برخورداری و ورود به فناوری های اطلاعاتی و ابزارهای الکترونیکی ضرورت روابط‌عمومی‌  هاست.

وی ابراز داشت: روابط‌عمومی‌  ها و جایگاه آنها باید تقویت شود تا انتظارات عمل گرایی و کارآمدی از آنها مطالبه شود.

مدیرکل روابط‌عمومی‌  و امور بین الملل استانداری کهگیلویه وبویراحمد هم به وظیفه‌ مهم‌ روابط‌عمومی‌  ها در تولید محتوا و اطلاعات‌، انعکاس‌ و اطلاع رسانی درست به‌ مخاطبان، ارائه خدمت، مستند و تصویرسازی مثبت‌ از سازمان‌ و معرفی و تبیین خدمات، عملکردها و دستاورها تاکید کرد.

«عبدالعزیز تقی زاده» اظهار داشت: روابط عمومی‌ برای‌ توفیق‌ در وظایف‌ و ایفای‌ نقش‌ موثر خود، بایستی از ‌ویژگی هایی‌ چون مهارت های علمی‌ و عملی، احساس‌ مسئولیت ‌اخلاقی، آگاهی های روز، قدرت‌ ارتباطی، نوآوری‌ و برخورداری از تعهد و ایمان‌ به‌ حقانیت‌ افکار عمومی‌ و مخاطب‌ برخوردار باشد.

وی تاکید کرد: روابط‌عمومی‌  باید در بسیاری‌ از موارد عملا نقش‌ راهبردی‌ خود را در سازمان‌ ایفا کند، چرا که یک عنصر کمک کننده و پیش برنده در امور است.

دبیر شورای اطلاع رسانی استان کهگیلویه و بویراحمد به نقش و جایگاه ارزنده روابط‌عمومی‌  ها اشاره و عنوان کرد: روابط‌عمومی‌  ‌مجموعه ‌ای‌ با ساختار ارتباطات‌ آگاهانه‌ و برنامه‌ ریزی شده با شیوه‌های‌ علمی ‌و حتی هنری‌ در تبادل اطلاعات بین دستگاه و صاحبان رسانه است که باید توانمندی اقناع کننده مخاطب و مردم را داشته باشد.

وی تاکید کرد: تلاش می کنیم تا روابط‌عمومی‌  و رسانه در وحدت‌ بخشی‌ هماهنگ عمل کنند، ضمن اینکه روابط‌عمومی‌  و رسانه باید در تبلیغ‌ آشوب‌ آفرین‌، هیجانی‌، تبلیغات خاکستری و سپاه، پرهیز و منبع‌ ایجاد اعتبار در نزد مخاطب‌ باشد‌.