شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || مقاله “اعتماد به رسانهها از پایینترین سطح سال ۲۰۲۰ افزایش مییابد. این برای روابطعمومی به چه معناست” به بررسی افزایش جزئی اعتماد به رسانهها در ایالات متحده از سال ۲۰۲۰ میپردازد.
نویسنده، آلیسون کارتر، استدلال میکند که این افزایش، اگرچه ناچیز است، میتواند فرصتهایی را برای متخصصان روابطعمومی ایجاد کند.
نظرسنجی Morning Consult نشان میدهد که اعتماد به رسانههای خاص، از جمله ABC News، CBS News، NBC News، CNN، Fox News، CNBC، نیویورک تایمز و وال استریت ژورنال از سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است.
این افزایش در بین جمهوریخواهان بیشتر از دموکراتهاست، به طوری که اعتماد جمهوریخواهان به فاکسنیوز به طور قابلتوجهی کاهش یافته است.
شبکههای تلویزیونی (ABC، CBS، NBC) به عنوان قابل اعتمادترین منابع خبری رتبهبندی میشوند.
اعتماد به رسانههای محلی به طور کلی بیشتر از رسانههای ملی است.
پیامدها برای روابطعمومی
افزایش اعتماد به رسانهها میتواند به متخصصان روابطعمومی در جلب نظر مخاطبان و انتشار پیامهای خود کمک کند. با این حال، اعتماد به رسانهها هنوز به طور کامل احیا نشده است، به خصوص در بین جمهوریخواهان.
متخصصان روابطعمومی باید هنگام انتخاب رسانهها برای انتشار پیام خود، مخاطبان و سطح اعتماد آنها را در نظر بگیرند.
اخبار محلی می تواند به عنوان ابزاری ارزشمند برای ایجاد اعتماد با مخاطبان محلی عمل کند.
اقدامات
متخصصان روابطعمومی باید از آخرین روندها در اعتماد به رسانهها آگاه باشند.
آنها باید با رسانههای مورد اعتماد مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند.
آنها باید پیامهای خود را بهگونهای تنظیم کنند که با نیازها و علایق مخاطبان خود مرتبط باشد.
نتیجهگیری
افزایش جزئی اعتماد به رسانهها میتواند خبر خوبی برای متخصصان روابطعمومی باشد. با این حال، هنوز کارهای زیادی برای جلب اعتماد مخاطبان و انتشار پیامهای موثر وجود دارد.
منبع انگلیسی: Prdaily
منبع فارسی: شارا
انتهای پیام/
|
نظر بدهید