شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || توهمات در حوزه روابطعمومی ممکن است به افکار یا باورهای نادرستی اشاره کند که ممکن است در ارتباطات سازمانی ایجاد شوند. برخی از توهمات روابطعمومی عبارتند از:
۱. توهم کنترل کامل: فرضیه که یک سازمان میتواند کنترل کاملی بر تمام جنبههای ارتباطات خود داشته باشد، حتی در مواجهه با نظرات و باورهای عموم.
۲. توهم عدم تأثیر منفی: اعتقاد به اینکه رویدادها یا مشکلات سازمان بر تصویر عمومی آن تأثیری منفی نخواهد داشت.
۳. توهم یکطرفه بودن ارتباطات: انتظار اینکه فقط پیامهای مثبت سازمان توجه مخاطبان را جلب کرده و هیچ ارزیابی منفیای وجود نداشته باشد.
۴. توهم بینیازی از بازخورد: اعتقاد به اینکه سازمان برای بهبود ارتباطات خود نیازی به بازخورد جدی از مخاطبان ندارد.
۵. توهم ناشناخته بودن ریسکها: عدم مدیریت و درک صحیح از ریسکها و بحرانهای ممکن در ارتباطات سازمان.
۶. توهم عدم تأثیر رسانهها: انتظار اینکه رسانهها تأثیر چندانی بر تصویر سازمان ندارند یا به راحتی کنترل میشوند.
تفهیم و شناخت این توهمات مهم است تا سازمانها بتوانند ارتباطات خود را مدیریت کرده و با چالشها بهتر برخورد کنند.
انتهای پیام/
با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:
|
نظر بدهید