شارا، زهرا بابازادگان-اقلیتهای هند مطابق قانون 1992 کمیسیون ملی اقلیتها عبارتند از مسلمانان، مسیحیان، بودائیان، سینکها و زرتشتیان. طبق سرشماری سال 2001، این جوامع در حدود 4/18درصد از کل جمعیت هند که در حدود 94/18 کرور است را تشکیل میدهند. 72 درصد از جمعت اقلیت را مسلمانان تشکیل میدهند. این مسلمانان مانند دیگر شهروندان هندی از حقوق مساوی برخوردار هستند. همچنین به عنوان یک اقلیت از حمایت دولت نیز برخوردارند. مسلمانان بخشی از سلسله مراتب روابطعمومی/ ارتباطات سازمانی حاکم در هند هستند.
تصویر، آنچه دیگران درباره شما احساس و فکر میکنند!! مدیریت تصویر مثبت در روابطعمومی. انجمن روابطعمومی هند برای مدت پنج دهه سهم قابل توجهی در رشد و توسعه این صنعت داشته است.
انجمن روابطعمومی هند در سال 1958 به منظور تعریف و تحقق اهداف و پتانسیلهای روابطعمومی به عنوان یک حرفه و همچنین اجرای برنامههای توسعه حرفهای به وجود آمد.
متخصصان روابطعمومی میبایست با اتکا به قدرت ارتباطات به بالندگی سازمان مورد نظر خود کمک کنند. دنیا در حال تغییر است و این تغییر سبب شده است تا کشورها برای منافع تجاری مشترک خود به یکدیگر نزدیک شوند. پتانسیل، ظرفیت و قدرت تجاری هند سبب شده است تا دنیا در جستجوی فرصتها، بالهای خود را در این کشور بگستراند.
توسعه سریع در حوزه فناوری اطلاعات، ارتباطات و تفریحات و رشد انفجاری بخش خدمات اطلاعات فشرده، اقتصاد دنیا را دستخوش تحول شگرفی کرده است. این تغییرات جامعه جدیدی مبتنی بر دانش را بنا کرده است. بدین ترتیب رقابت بینظیری در دنیای تجارت به راه افتاده است. اما این رقابت همزمان راههای جدید برای توسعه، استخدام، بازدهی، کارایی و عوامل افزایش رشد اقتصادی به دست میدهد.
در میان این تهدیدات و فرصتها، ملتها برای جذب مشارکت و سرمایههای خارجی نیازمند این هستند که بهترین باشند. روشهای جنجالبرانگیز شرکتها در دنیای امروز جایی ندارد. تفکر باید استراتژیک باشد.
شفافیت نه فقط در دولت بلکه در واحدهای تجاری و صنعتی یک الزام است. در این بافت است که عبارت «حاکمیت شرکتی» معنا مییابد و بر اهمیت آن افزوده میشود. تا چند سال پیش تنها درباره مدیریت شرکتی صحبت بود نه حاکمیت شرکتی. آزادیخواهی در تکامل سریع بخش خصوصی آغاز شد. پایههای حاکمیت شرکتی عبارتند از شفافیت، توانمندسازی و پاسخگویی، شهروندی شرکتی و مسئولیت اجتماعی.
روابطعمومی روشی در ارتباطات موثر و مناسب میان سازمان و جامعه برای تامین شفافیت در جامعه جهانی است.
تجربه هند در فرایند جهانی شدن پاداش بسیار داشت. در مدت زمان بسیار کوتاهی هند پیشرفت چشمگیری در حرکت به سوی تبدیل شدن به یکی از قدرتهای اقتصادی جهانی داشت.
منبع اول: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)
|
نظر بدهید