روابط‌عمومی‌ها همواره باید با افکار‌عمومی ارتباط نزدیکی داشته باشند

روابط عمومی ها همواره باید با افکارعمومی ارتباط نزدیکی داشته باشند و اگر این ارتباط به صورت غیرمستقیم باشد قطعاً تأثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.

روابط‌عمومی‌ها همواره باید با افکار‌عمومی ارتباط نزدیکی داشته باشند

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در همایش سراسری روابط عمومی های این وزارتخانه و مجموعه های وابسته ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و بیان این مطلب گفت: روابط عمومی به عنوان پل ارتباطی بین سازمان و افکارعمومی باید مطالبات و خواسته های مخاطبان را شناسائی کرده و درصورت امکان برآورده سازند.


وی افزود: ارائه به موقع و مؤثر عملکرد یک سازمان با زبان ساده و قابل فهم به افکارعمومی همراه با صداقت و حرفه ای گری از وظایف روابط عمومی است که قطعاً نتیجه مثبتی خواهد داشت.


دکتر واعظی تصریح کرد: لازم است روابط عمومی ها شعار حرفه ای گری و اخلاق مداری را سرلوحه کار خود قرار داده و همه فعالیت ها را براساس آن و در قالب برنامه های درازمدت به پیش ببرند.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه به تشریح ویژگی های حرفه ای روابط عمومی پرداخت و اظهارداشت: داشتن انگیزه، توجه به تخصص، مخاطب شناسی، استفاده مناسب از ابزارهای اطلاع رسانی جهت تأثیرگذاری بیشتر، نوآوری و ابتکار، آگاهی درست از اهداف سازمان، رصد کردن افکارعمومی، داشتن بانک اطلاعاتی، استفاده از فناوری های روز و داشتن سرعت عمل و دقت در کار از مهمترین این ویژگی هاست.


وی؛ راستگوئی و صداقت، احترام به حقوق مردم، شجاعت در ابراز عقیده، انتقادپذیری، احساس مسئولیت و دوری از تخریب را از مهمترین ویژگی های حرفهای روابط عمومی برشمرد.


واعظی درپایان به نقش و جایگاه روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پرداخت و به مسئولان و کارشناسان روابط عمومی های مجموعه این وزارت تأکید کرد: حتماً ارتباط خود را با مردم حفظ کرده و پاسخگوی آنان باشید چرا که این کار موجب افزایش اعتماد عمومی می شود.

منبع: نیوزبانک