شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در همایش سراسری روابط عمومی های این وزارتخانه و مجموعه های وابسته ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و بیان این مطلب گفت: روابط عمومی به عنوان پل ارتباطی بین سازمان و افکارعمومی باید مطالبات و خواسته های مخاطبان را شناسائی کرده و درصورت امکان برآورده سازند.
وی افزود: ارائه به موقع و مؤثر عملکرد یک سازمان با زبان ساده و قابل فهم به افکارعمومی همراه با صداقت و حرفه ای گری از وظایف روابط عمومی است که قطعاً نتیجه مثبتی خواهد داشت.
دکتر واعظی تصریح کرد: لازم است روابط عمومی ها شعار حرفه ای گری و اخلاق مداری را سرلوحه کار خود قرار داده و همه فعالیت ها را براساس آن و در قالب برنامه های درازمدت به پیش ببرند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه به تشریح ویژگی های حرفه ای روابط عمومی پرداخت و اظهارداشت: داشتن انگیزه، توجه به تخصص، مخاطب شناسی، استفاده مناسب از ابزارهای اطلاع رسانی جهت تأثیرگذاری بیشتر، نوآوری و ابتکار، آگاهی درست از اهداف سازمان، رصد کردن افکارعمومی، داشتن بانک اطلاعاتی، استفاده از فناوری های روز و داشتن سرعت عمل و دقت در کار از مهمترین این ویژگی هاست.
وی؛ راستگوئی و صداقت، احترام به حقوق مردم، شجاعت در ابراز عقیده، انتقادپذیری، احساس مسئولیت و دوری از تخریب را از مهمترین ویژگی های حرفهای روابط عمومی برشمرد.
واعظی درپایان به نقش و جایگاه روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پرداخت و به مسئولان و کارشناسان روابط عمومی های مجموعه این وزارت تأکید کرد: حتماً ارتباط خود را با مردم حفظ کرده و پاسخگوی آنان باشید چرا که این کار موجب افزایش اعتماد عمومی می شود.
منبع: نیوزبانک
|
نظر بدهید